În contextul schimbărilor de pe piaţă, dezvoltatorii irlandezi de la Caelum Development şi-au regândit strategia şi investiţiile planificate. Prin urmare, proiectul reprezentativ al companiei în România, centrul comercial ParkLake Plaza, care urma să fie ridicat în cartierul Titan din Bucureşti, a fost refăcut pentru a răspunde mai bine nevoilor de acum ale consumatorilor. Autorizaţia de construire a fost eliberată în luna ianuarie, iar începerea lucrărilor este prevăzută pentru luna iulie a acestui an, ne-a declarat doamna Monica Alexandru, leasing & marketing manager Caelum Development.
Noul concept prevede realizarea unei suprafeţe închiriabile mai mici şi o extindere a spaţiilor verzi. Astfel, proiectul iniţial viza construirea unui centru comercial cu 110.000 mp suprafaţă închiriabilă, cu şase nivele comerciale. "În momentul în care la sfârşitul lui 2008 a venit criza financiară peste toată lumea, costul de construcţie estimat pentru acel proiect, de 600 milioane euro, era foarte mare pentru o piaţă aflată în cădere liberă. În 2009 ne-am refăcut studiile de piaţă, studiile de fezabilitate, s-au făcut noi prognoze bazate pe creşteri economice începând cu 2013-2014. Rezultatul acestor studii s-a concretizat printr-o schemă de aproximativ 70.000-80.000 mp suprafaţă închiriabilă. Este mult mai potrivită şi sustenabilă pentru această locaţie şi aceste vremuri", explică doamna Alexandru.
În acelaşi timp, a fost reanalizat şi conceptul comercial. Deoarece varianta iniţială, cu dispunerea pe şase nivele, ar fi funcţionat destul de greu, noul proiect prevede realizarea a trei nivele comerciale şi a unui nivel retras pentru cinematograf. Astfel, în subsol vor fi amplasate un hipermarket, un magazin de electronice şi electrocasnice şi o mică galerie de servicii. Parterul va fi destinat magazinelor de modă, iar etajul va include magazine de modă şi o zonă de restaurante. De asemenea, tot la etajul unu va fi şi intrarea în cinematograf. Prin intermediul unei scări rulante se va ajunge la cele 16 săli ale cinematografului, amplasate la etajul doi. Pe de altă parte, în schema veche erau prevăzute trei subsoluri comerciale la care se adăuga parcarea, ajungând la acel moment până la -14 m adâncime, mult sub nivelul pânzei freatice. Pentru evacuarea apei şi hidroizolarea subsolului costurile erau foarte mari. În conceptul actual, a rămas un singur subsol în care sunt trei etaje de parcare, împărţind spaţiul cu hipermarketul. Deoarece noua construcţie este peste nivelul apei, costurile de construcţie sunt mai scăzute. Având în vedere că suprafaţa totală a centrului comercial a fost redusă sunt şi mai puţine locuri de parcare prevăzute în noua schemă, respectiv 2.200, amplasate exclusiv la subsol.