Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania reclama proiectul Primariei Municipiului Bucuresti vizand construirea unui pasaj rutier subteran la Piata Presei Libere. In opinia arhitectilor, proiectul este "inutil functional si fundamental nociv in raport cu zona cea mai importanta a Soselei Kiseleff, cea care leaga Piata Presei Libere cu Piata Arcului de Triumf".
Filiala Bucuresti a OAR si-a expus si motivat cu argumente profesionale punctul de vedere in legatura cu acest proiect, pe tot parcursul procesului elaborarii si avizarii Planului Urbanistic Zonal Piata Presei Libere, sector 1, Pasaj rutier subteran.
Arhitectii motiveaza pozitia luata avand in vedere modificarile pe care constructia rampelor pasajului subteran le-ar aduce arterei istorice Kiseleff.
Soseaua Kiseleff, bulevardele Aviatorilor si Constantin Prezan, impreuna cu zona de parcuri pe care o traverseaza, alcatuiesc un ansamblu monumental de mare valoare al Bucurestiului, care trebuie protejat.
In opinia reprezentantilor OAR Bucuresti constructia pasajului nu se justifica avand in vedere ca, odata cu finalizarea autostrazii A3 Bucuresti - Ploiesti, traficul de pe DN1 spre Piata Presei Libere se va diminua. In plus, chiar daca ar exista blocaje la Piata Presei, construirea pasajului nu ar fi face decat sa transfere blocajul catre Piata Victoriei.
Fluidizarea traficului trebuie sa se realizeze prin optimizarea ciclului de semaforizare si distribuirea traficului auto spre inelele de circulatie. Pasajul nu ar face decat sa incurajeze cresterea fluxului auto catre zona centrala, argumenteaza arhitectii.
Cu ocazia punerii in dezbatere publica a PUZ Piata Presei Libere, Filiala Bucuresti a OAR si-a reiterat opozitia fata de acest proiect, dar Primaria Municipiului Bucuresti nu a acceptat nici una din obiectiile venite din partea Ordinului sau a publicului, sustin arhitectii.
In consecinta, OAR Bucuresti solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa respinga PUZ-ul in cauza in urmatoarea sedinta din 28 august.