Proiectul Primariei Municipiului Bucuresti privind constructia unor pasaje subterane la Piata Charles de Gaulle si Piata Presei Libere naste si mai multe controverse. Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania se opune actualelor proiecte ale municipalitatii, argumentand ca pasajele ar nega valoarea urbanistica, arhitecturala, artistica si simbolica a ansamblului compus din Soselei Kiseleff, Bd. Aviatorilor si Bd. Maresal Constantin Prezan. De asemenea, reprezentantii OAR Bucuresti apreciaza ca proiectele, menite sa fluidizeze circulatia in Bucuresti, in fapt, nu ar face decat sa sporeasca numarul de masini care tranziteaza centrul orasului.
"Toata zona este amenajata cu spatii verzi publice, nu este doar o artera de transport. Acum se doreste un mare proiect de infrastructura, se propune introducerea pe Bd. Aviatorilor a unor rampe de acces peste spatiul verde si alei, suprimand primul rand de copaci. Suntem pe cale sa facem greseli colosale, care s-au facut in Europa de Vest si America in anii "50-"60", a declarat arhitectul Dan Marin, reprezentant al OAR in cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism din Primaria Municipiului Bucuresti.
Pentru a ridica gradul de protectie a celor trei artere (in prezent situate intr-o zona protejata) OAR Bucuresti a solicitat Ministerului Culturii atribuirea statutului de monument istoric clasa A (de interes national) acestui ansamblu. Demersul a fost fundamentat de un studiu intocmit de arhitectii Nicolae Lascu si Horia Moldovan. In document se arata ca obiectivul corespunde normelor pentru clasarea monumentelor istorice prin prisma vechimii (secolul IX - inceputul secolului XX), raritatii (unic in Romania), valorii urbanistice si memorial-simbolice.
Ministerul Culturii a respins insa clasarea ansamblului ca monument istoric dupa ce Comisia Nationala a Monumentelor Istorice (CNMIA) a luat in discutie atat propunerea de clasare a ansamblului de bulevarde, cat si cele doua propuneri de realizare a pasajelor rutiere subterane. Proiectele de pasaje au fost aprobate de CNMI cu o "larga majoritate", in timp ce clasarea a primit un vot favorabil "la limita". In aceste condiţii, Ministerul a considerat ca, avand in vedere votul exprimat, aprobarea proiectelor pasajelor prevaleaza. In plus, deoarece zona este oricum una protejata, clasarea ar genera "un exces de legiferare", se arata intr-un comunicat recent al Ministerului.