Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

PÂNĂ CÂND BULGARIA VA FINALIZA PARTEA SA DIN LUCRARENe costă 11 milioane euro să conservăm Podul Calafat-Vidin

Ştirile Zilei /

Anca Boagiu: "Conform calculelor noastre, dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare".

Anca Boagiu: "Conform calculelor noastre, dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare".

Dacă investiţia nu va fi finalizată până în decembrie 2012, riscăm corecţii financiare de la UE

Lucrările de conservare pe partea românească a Podului Calafat - Vidin, aproape finalizate, vor costa până la 11 milioane de euro, până când partea bulgară va finaliza partea sa din lucrare, a declarat, ieri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, citată de Agerpres.

Cu ocazia întrevederii cu omologul bulgar, domnia sa a precizat: "În momentul de faţă, noi trebuie să intrăm în conservare cu lucrările noas-tre, aşteptând finalizarea infrastructurii pe partea bulgară. Conform calculelor noastre, dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare care pot urca până la 11 milioane de euro. Mai important este, însă, că acest proiect este finanţat din fonduri de pre-aderare şi extensia expiră în decembrie 2012, când tot obiectivul trebuie finalizat, altfel riscăm corecţii financiare de la UE".

Ministrul Boagiu a anunţat că România va acţiona pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de întârzierile constructorului de pe partea bulgară.

Din cauza acestor întârzieri, Comisia Europeană a aprobat extinderea pentru absorbţia fondurilor de pre-aderare pentru acest proiect, care expira în 2011.

Valoarea totală de construcţie a Podului Calafat-Vidin depăşeşte 225 milioane de euro.

Suma de 70 de milioane de euro este asigurată prin programul ISPA, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europea-nă de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca de dezvoltare germană KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă două milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare un ajutor de 5 milioane de euro.

Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA cu 34 milioane de euro şi bugetul de stat al României cu 33 milioane de euro.

Podul Vidin-Calafat va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, s-a întâlnit miercuri cu omologul bulgar, Ivaylo Moskovski, ministrul Transporturilor şi Tehnologiei Informaţionale şi Comunicaţiilor de la Sofia, în marja şedinţei comune de guvern organizată de cele două executive la Bucureşti.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional