Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2025

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va fi circulabil în primăvară

E.D. Ştirile Zilei /

Pasajul de la Piaţa Presei Libere va fi circulabil în primăvară

Primarul General, Sorin Oprescu, a verificat astăzi stadiul lucrărilor la pasajul de la Piaţa Presei Libere şi a anunţat că lucrările sunt în grafic, iar acesta va fi circulabil în primăvara anului viitor.

"Sunt mulţumit de evoluţia lucrărilor la acest proiect de infrastructură, extrem de important pentru fluidizarea traficului pe zona de Nord a oraşului. Structura subterană este aproape gata, pereţii mulaţi ai pasajului sunt executaţi în proporţie de 75 la sută. Din noiembrie, Piaţă Presei va fi redată total circulaţiei, urmând că lucrările să continue în subteran, pe durata întregii ierni, prin metodă pe care constructorul o numeşte «top down»", a declarat Sorin Oprescu, care a explicat că pasajul se execută în aşa fel încât traficul din zonă să nu fie întrerupt pe perioada desfăşurării lucrărilor.

În premieră, bifurcatia acestui pasaj rutier este făcută în subteran, iar lucrările la pasajul pietonal de la intrarea în Parcul Herăstrău nu vor afecta traficul, pentru că structura va fi lucrată separat şi montată în week-end, arată un comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti.

Primarul Capitalei a subliniat că noul pasaj va fluidiza circulaţia în zonă, cu reducerea timpilor de aşteptare, cu efecte propagate în întreaga zonă centrală şi va fi finalizat în primul trimestru al anului viitor.

Sorin Oprescu a mai explicat că Planul Urbanistic Zonal prevede, pe termen lung, în conexiune cu pasajul ce urmează a fi construit, realizarea unui întreg ansamblu multifuncţional subteran, alcătuit din pasaj pietonal subteran şi parcaj subteran.

Demararea lucrărilor la Pasajul subteran Piaţă Presei Libere s-a impus odată cu finalizarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 - intersecţie cu bulevardul Aerogării, moment în care traficul de la intrarea în oraş s-a mutat în intersecţia din Piaţa Presei Libere. Astfel, zona a devenit principalul nod de circulaţie care impune probleme de trafic, situat la întărea de nord a Municipiului Bucureşti.

Pasajul este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucureşti-Ploieşti, sos. Kisselef, b-dul Mărăşti, b-dul Poligrafiei. Această intersecţie este traversată de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) şi înregistrează o circulaţie greoaie, cu numeroase abuteiaje.

Este un pasaj realizat doar pe un singur sens (cel de intrare în Bucureşti, de pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti), având două ieşiri: una pe bulevardul Kiseleff şi una pe bulevardul Mărăşti.

Soluţia pasajului unidirecţional a fost aleasă luând în calcul eficientizarea raportului cost-beneficii şi în urmă analizelor de circulaţie realizate pentru zona respectivă. Astfel, având în vedere că fluxul principal de vehicule din direcţia Fântână Mioriţa - b-dul Expoziţiei va fi trecut în subteran, acesta nu va mai intră în conflict cu celelalte fluxuri de circulaţie. Analizele de circulaţie au arătat faptul că restul traficului se poate desfăşura fără probleme deosebite la nivelul solului.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Internaţional