Pasajul Pipera va fi complet deschis circulatiei in cateva zile, dupa finalizarea ultimelor lucrari la nivelul solului, arata un comunicat al Primariei Municipiului Bucuresti.
"A fost nevoie ca Enel-ul sa si mute miile de fire care trec pe la baza podului, a fost nevoie sa relocam canalizatia si sa finalizam legaturile acesteia cu canalizatia existenta. Dupa patru luni de iarna era o nebunie sa dam drumul fara a termina tot. In total insa, lucrarile la acest obiectiv au durat un an si jumatate, ceea ce nu e mult pentru o lucrare de o asemenea importanta", a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.
In prezent se executa lucrari de reintregire a partilor afectate de relocarea si finalizarea retelelor de utilitati. De asemenea, se executa ultimele racorduri, se toarna asfaltul pe cele doua locale, se monteaza semnele de circulatie si marcajele rutiere, a precizat directorul Directiei Infrastructura din cadrul Primariei Bucuresti, Madalin Dumitru.
Pasajul va fi tranzitat zilnic de 48 de mii de masini pe fiecare sens, eliberandu-se astfel Calea Floreasca si bulevardul Barbu Vacarescu: "Pentru a-i proteja pe cei care locuiesc in zona, podul a fost dotat si cu panouri fonoizolante. In momentul in care vom deschide circulatia vom monitoriza insa nivelul de poluare fonifca, asa cum am facut si la Pasajul Basarb", a precizat edilul sef al Capitalei.
Proiectul a avut ca scop largirea la sase benzi a soselei Pipera (fata de doua cate au fost initial), intre Calea Floreasca si Calea ferata Bucuresti-Constanta si constructia unui pasaj prin care sa se realizeze supratraversarea bulevardului Barbu Vacarescu, pe de o parte, si a Caii Floreasca pe de alta parte.