Concurenţa acerbă de pe piaţă a adus o schimbare de situaţie în clasamentul centrelor comerciale din Bucureşti în 2010 comparativ cu 2009, aşa cum reiese din cel mai recent sondaj realizat printre retaileri de Colliers International.
Rezultatele studiului arată că, în 2010, AFI Palace Cotroceni a reuşit să devină cea mai populară destinaţie pentru cumpărături din Bucureşti, printr-un mix bun de chiriaşi şi prin oportunităţile de distracţie create vizitatorilor. Următoarea poziţie este aprig disputată de Băneasa Shopping City şi Bucureşti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializaţi, comercianţii plasează cele două centre foarte aproape unul de celălalt. Deşi este un mall relativ nou, Băneasa Shopping City a reuşit să se poziţioneze foarte bine, vizând populaţia cu venituri medii spre mari, în timp ce Bucureşti Mall încă beneficiază de avantajul de a fi primul mall modern din capitală. Situat pe locul trei, Unirea Shopping Center deţine avantajul locaţiei excelente şi se află într-un proces continuu de îmbunătăţire a calităţii mixului de chiriaşi. După Unirea, Plaza România este următorul centru ca performanţă în viziunea retailerilor.
În 2009, Unirea Shopping Center şi Bucuresti Mall au ocupat primul, respectiv al doilea loc, în timp ce Băneasa Shopping City ocupa locul trei, iar Plaza Romania şi AFI Palace disputau locurile 4-5.
Centrele comerciale din ţară îşi menţin poziţia
Comparativ cu 2009, nu a existat o schimbare majoră în topul primelor trei oraşe din ţară din punctul de vedere al performanţei înregistrate de magazinele retailerilor. Constanţa rămâne oraşul cu cele mai mari vânzări în centre comerciale, urmat îndeaproape de Cluj. Timişoara ocupă locul trei, cu toate că are o istorie îndelungată a retail-ului modern.