Marii retaileri din România se vor orienta în 2011 către centrele comerciale "premium" datorită faptului că în viitorul apropiat livrările de centre comerciale noi vor fi foarte reduse pentru a-şi putea derula planul lor de expansiune, apreciază domnul Andrei Birsan, Directorul Departament Retail Centre Comerciale din cadrul companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.
Datorită faptului că aceşti retaileri operează pe suprafeţe mari, mixul de chiriaşi se va modifica. Astfel, cei care nu performează şi nu vor reuşi să îşi achite obligaţiile contractuale, vor fi înlocuiţi, mai spune domnul Birsan.
Odată cu reluarea finanţărilor pentru centre comerciale piaţa de retail va începe încet, încet să îşi revină şi se va ajunge la o strategie coerentă de dezvoltare a retailului. "În orice caz, pentru 2011 nu ne aşteptăm la o revenire a investiţiilor importante în dezvoltările de retail", precizează domnul Andrei Birsan.
În ceea ce priveşte spaţiile stradale, domnul Valentin Manu, Director Departament "High Streets Retail" în cadrul Cushman & Wakefield declară: "În 2011 în România, spaţiile stradale din zonele comerciale importante vor fi în continuare căutate; în schimb locaţiile comerciale din zonele secundare vor rămâne în mare parte neocupate. În cursului anului următor vom asista la continuare a procesului de optimizare a reţelelor de magazine ale retailelilor din toate sectoarele."