Stocul total de 2,17 milioane mp de spaţii comerciale moderne de pe piaţa românească lasă încă loc pentru dezvoltări imobiliare comerciale de calitate, precizează un comunicat remis redacţiei.
O creştere rapidă a stocului de spaţii moderne s-a inregistra în 2008 şi 2009, astfel încât la sfârşitul lui 2010 media de spaţii comerciale moderne a ajuns la 101 mp/mia de locuitori, la nivel naţional. Oraşele cele mai bine dezvoltate sunt Piteştiul cu 500 mp/mia de locuitori, Cluj Napoca cu 454 mp/mia de locuitori şi Bucureştiul cu 411 mp/mia de locuitori. Cele mai mici stocuri se înregistrează în Satu-Mare 89 mp/mia de locuitori şi în Craiova -56 mp/mia de locuitori.
Cu toate acestea faţă de alte capitale din regiune, Bucuresti se încadrează în limita inferioară, depăşind doar Sofia (cu 150 mp/mia locuitori) sau Belgrad. Celelalte oraşe înregistrează o medie de peste 500 mp/mia locuitori: ex. Varşovia 800 mp/mia locuitori sau Praga 654 mp/mia locuitori.
Printre deschiderile programate pentru următorii doi ani se numără: Maritimo Shopping Center - dezvoltat de Immofinnanz în Constanţa, Palas Iaşi - dezvoltat de Iulius Group, Colosseum Park, Pallady Shopping Park sau Cora Severin.