Numărul ofertelor de vânzare a hotelurilor şi pensiunilor de pe litoral şi din zonele de munte a scăzut cu 70% la jumătatea anului, în plin sezon estival, faţă de luna ianuarie, conform unei analize realizate de portalul imobiliare.ro.
Dacă în luna ianuarie, în zonele turistice din România, existau 255 de hoteluri şi pensiuni scoase la vânzare prin intermediul portalului, în prezent, numărul anunţurilor pe acest segment este de 70.
În 18,2% din cazuri, preţurile nu depăşesc 200.000 de euro. 26% din anunţuri care fac referire la vânzarea unor pensiuni şi hoteluri se înscriu în intervalul de preţ cuprins între 200.000 şi 500.000 de euro, iar 27,3% din anunţuri au un preţ de afişare cuprins între 500.000 şi un milion de euro. Unităţile pentru care se solicită un preţ cuprins între unu şi două milioane de euro reprezintă 19,5% din totalul ofertei, iar 9% din hoteluri afişează preţuri mai mari de două milioane de euro.
În această perioadă a anului, cele mai multe oferte sunt la Braşov (19,5%). Urmează Constanţa (14,3%), Cluj (10,4%), Hunedoara (9,1%), Prahova, dar şi Timiş (ambele cu 7,8%), mai spun reprezentanţii Imobiliare.ro.
Cel mai scump hotel scos la vânzare în acest moment aflat în baza de date imobiliare.ro este situat în zona centrală a municipiului Oradea şi costă 15 milioane de euro. Hotelul de patru stele, construit în 2009, dispune de 37 de camere şi două apartamente.
La polul opus se află o pensiune cu opt camere din masivul Retezat. Pensiunea are 112 metri pătraţi la care se adaugă un teren de 1.400 metri pătraţi. Proprietarul solicită un preţ de 45.000 de euro.