În contextul crizei economice care a lovit puternic piaţa imobiliară, actorii activi pe piaţă, ca re s-au adaptat noilor condiţii, mizează pe profituri în jurul a 10%.
Fondul de investiţii Romania Invest, care a achiziţionat apartamente pe piaţa din Bucureşti încă din 2006, a început să vândă chiar la început de criză. "Deşi a lovit brusc, criza prin care trecem nu a fost deloc surprinzătoare. Contextul internaţional era de aşa natură încât orice imvestitor care înţelege mersul lucrurilor în această industrie avea pregătit un plan B. Tocmai pentru că am simţit aceste semnale negative, am fost foarte atenţi la preţurile de cumpărare, lucru care acum ne permite să vindem acum apartamente exact cu preţurile pe care şi le permit românii", a explicat domnul Nimrod Zvik, directorul de marketing al Be Igloo, divizia de vânzări pentru Romania Invest.
Preţurile de vânzare practicate de Be Igloo sunt cu 25% mai mici faţă de perioada de booma a pieţei imobilaire. "Acest preţ ne asigură un volum mediu de 10 clienţi pe lună, aproape dublu decât ţintisem pentru perioada aceasta. Încasările ne permit să păstrăm şi o strategie de promovare adecvată, am investit cam 600.000 de euro în acest segment, în ultimii doi ani. Dacă ne referim strict la ce rămâne după toate cheltuielile, urmărim şi avem un profit de cam 10%, acceptabil pentru această perioadă.", continuă domnul Nimrod Zvik.
În paralel, dezvolotatorul Green City a înceaput construcţia proiectului rezidenţial anul trecut, în contextul în care preţurile materialelor de construcţie scădeau constant, iar mâna de lucru se ieftinise. Prin urmare au existat toate premisele pentru a construi ieftin şi cu atenţie maximă la calitate. Astfel, preţ mediu obţinut pe metru pătrat este de 500 euro, iar investiţia totală este de 40 milioane euro. Dezvoltatorul a vândut 150 de locuinţe anul acesta. "Luna trecută am vândut 13 case. Acum mizăm pe un profit care merge în jur de 10% pe măsură ce vindem şi putem spune fără urmă de dubiu că am făcut afaceri bune anul acesta", a declarat domnul Alexandru Petrescu, director de vânzări al Green City.
Pe de altă parte, nu se vând doar construcţii ieftine pe timp de criză, ci şi proprietăţi de lux. Astfel, agenţia imobiliară Luxury International, axată pe segmentul exclusivist, a avut rezultate satsifăcătoare deşi a fost lansată recent. "Încasăm un comision mare, de 8-10%, pentru că garantăm vânzarea şi riscam fondurile proprii până ajungem să vindem. Oricum, nu putem să ne plângem. Momentan lucrurile merg, negociem mai multe tranzacţii cu valoare mare. Practic, riscăm mult, dar câştigăm şi mai mult în urma tranzacţiilor", relatează domnul Ştefan Niţă, general manager al Luxury International.