Dezvoltarea proiectelor de retail prezintă cel mai mare potenţial în 2011. "România se află în top 10 în Europa în ceea ce priveşte dezvoltările noi cu termen de livrare în perioada imediat următoare, 2011 - 2012. Acest fapt indică apetitul pentru dezvoltări de retail", susţine domnul Răzvan Gheorghe, managing partner "Cushman & Wakefield Romania".
Noile dezvoltări din afară Bucureştiului se vor avea confrunta în continuare cu o presiune asupra profitabilităţii, datorită faptului că retailerii încă nu se dezvoltă într-un ritm accelerat,
cel puţin nu în următorii doi ani. "Retailerii de formate medii sau mari pun presiune foarte mare asupra chiriei şi facilităţilor de ocupare. În cazul proiectelor de suprafaţă mare, selecţia de retaileri de tip ancoră este relativ generoasă", argumentează domnul Gheorghe.
În opinia domniei sale, piaţa din România continuă să fie atractivă, chiar dacă din punct de vedere economic condiţiile sunt severe comparativ cu alte ţări din Europa Centrala şi de Est. "România, cu cele 25 de oraşe peste 100.000 de locuitori, permite o dezvoltare organică pentru majoritatea reţelelor intrernaţionale atat în domeniul de fashion, cât şi în cel al alimentaţiei sau al
Potrivit "Cushman & Wakefield", la nivel european Rusia şi Turcia continuă să domine în ceea ce priveşte proiectele de retail în dezvolare în perioada 2011 - 2012. Aceasta în contextul în care dezvoltarea de noi centre comerciale a suferit o scădere importantă în 2010. Anul trecut au fost finalizaţi aproximativ 5,2 milioane mp de spaţii comerciale, o scădere cu 30% din 2009 până în prezent. Pe de altă parte, reprezentanţii companiei se aşteaptă ca dezvoltările să crească în 2011, pe fondul creşterii activităţii de retail. Până la sfârşitul anului sunt programaţi spre finalizare aproximativ 6,9 milioane metri pătraţi de spaţii noi.