Podul rutier si feroviar Calafat - Vidin, construit in parteneriat cu Bulgaria, a fost inaugurat vinerea trecuta. Valoarea totala a investitiei pentru partea romana este de 70,6 milioane euro, din care 66,9 milioane euro pentru executia lucrarilor, potrivit Ministerului Transporturilor.
Podul are o lungime de aproximativ doi kilometri, patru benzi rutiere - cate doua pe fiecare sens (3,75 m latime), linie simpla de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Din punct de vedere tehnic, pe sectorul rutier s-au executat lucrari pe aproximativ 8,9 km de drum, dintre care 3,2 km cu doua benzi de circulatie (3,75 m latime) pe sens, patru pasaje cu o lungime de 345 m, 290 m, 92 m şi respectiv 83 m si o statie de taxare, inclusiv punctul de trecere frontiera - statia de lucru Calafat. Sectorul feroviar a vizat lucrari de modernizare a 5,9 km linie simpla existenta pana la statia Golenti, 1,9 km CF in statia Golenti (patru linii) si constructia a 3,2 km linie noua simpla electrificata, care permite accesul direct de pe pod la calea ferata existenta Golenti-Calafat.
Podul mixt (rutier-feroviar) dintre Calafat si Vidin, este al doilea pod peste Dunare realizat cu partea bulgara (n.r. dupa cel de la Giurgiu-Ruse) si va facilita transportul combinat auto si feroviar pe aripa sudica a Coridorului IV paneuropean, care se intinde de la Dresda, in Germania, pana la Istanbul, in Turcia.