Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2019

PRIMELE NOUĂ LUNI:Grupul TeraPlast îşi îmbunătăţeşte profitabilitatea şi ajunge la afaceri de 719 milioane de lei

I.V. Ştirile Zilei /

Grupul TeraPlast îşi îmbunătăţeşte profitabilitatea şi ajunge la afaceri de 719 milioane de lei

Grupul TeraPlast, unul dintre cei mai mare producători de materiale de construcţii din România, a înregistrat o EBITDA (câştigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare - n.r.) de 68,3 milioane de lei, în creştere cu 29% în primele nouă luni din 2019, iar afacerile au depăşit 719 milioane lei, a anunţat, marţi, compania.

Cea mai mare creştere a EBITDA a fost înregistrată de TeraPlast şi TeraPlast Recycling, cu un avans de aproape 50% faţă de primele nouă luni ale anului trecut. În aceeaşi perioadă, grupul a înregistrat o creştere de 22% a cifrei de afaceri, până la 719,14 milioane de lei, în linie cu bugetul.

"Datorită dinamicii pieţei de construcţii şi a măsurilor de eficientizare operaţională, primele nouă luni ale anului sunt cele mai bune din istoria Grupului TeraPlast, atât din punct de vedere al profitabilităţii, cât şi al vânzărilor. Ne-am consolidat cotele de piaţă şi suntem pregătiţi să ne implicăm cu aceeaşi determinare în dezvoltarea proiectelor viitoare astfel încât să ne continuăm creşterea", a declarat Ioana Birta, director financiar al grupului TeraPlast.

Pentru 2019, Grupul TeraPlast îşi propune o cifră de afaceri de peste 900 milioane de lei şi o EBITDA de peste 88 milioane de lei. Cea mai bună performanţă în primele nouă luni din an a fost înregistrată de TeraPlast şi TeraPlast Recycling, cu un avans al afacerilor de 28%, la 278,5 milioane de lei.

Creşterea înregistrată de TeraPlast vine preponderent din vânzarea de sisteme de canalizare, apă şi gaz pentru proiecte de infrastructură. Pentru sistemele din PVC pentru canalizare s-au înregistrat creşteri de peste 40% a vânzărilor, iar pentru cele din polietilenă de peste 80%. Astfel, Grupul şi-a consolidat poziţia de lider detaşat al pieţei de canalizare exterioară.

TeraSteel România şi Serbia, lider în piaţa de panouri PUR şi PIR din România şi Serbia după volumele vândute, a înregistrat în primele nouă luni o creştere de 18% a cifrei de afaceri, până la 217 milioane de lei şi un avans de 30% a EBITDA, până la 25,18 miloane de lei. Marja EBITDA a TeraSteel, de 11,6%, este peste media industriei şi reflectă maturizarea business-ului din Serbia. TeraSteel deserveşte un portofoliu stabil de distribuitori în regiune, fiind unul dintre cei mai importanţi 5 jucători din Ungaria, Bulgaria şi Moldova. Totodată, compania accesează noi pieţe prin dezvoltarea de soluţii premium, precum panourile sandwich cu vată minerală şi halele la cheie Lead by TeraSteel.

Cifra de afaceri a Wetterbest a avut o creştere de 22%, la 202 milioane de lei, în timp ce EBITDA a avansat cu 10%, depăşind 13,5 milioane de lei. EBITDA Wetterbest reflectă cheltuielile operaţionale făcute pentru a sprijini dezvoltarea viitoare: creşterea salariilor, promovarea brandului şi dezvoltarea vânzărilor în centrul şi nordul ţării.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Perspective

Consilier

Legea

Internaţional