Subiectul dezvoltării portului Constanţa ca poartă de intrare estică în Europa suscită interesul Mării Britanii şi Olandei, precizează un comunicat remis redacţei.
Ambasadorul Mării Britanii, domnul Martin Harris, a subliniat, în cadrul unei serii de întâlniri ce au avut loc vineri 26 noiembrie între ambasadorii statelor membre UE şi domna Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, că portul Constanţa are un potenţial important în dezvoltarea economică a regiunii. Pentru maximizarea acestui potenţial România trebuie să modernizeze infrastructura feroviară şi rutieră spre portul Constanţa, a fost de părere domnul Harris.
Cu acestă ocazie doamna Anca Boagiu a reamintit că până la sfârşitul lui 2011 va fi posibil să se circule pe autostradă pe întreaga rută Piteşti-Bucureşti-Constanţa şi pe linia feroviară Bucureşti Nord-Constanţa.
În cadrul discuţiilor ambasadoarea Olandei, doamna Tanya Van Gool, a atins subiectul dezvoltării portului Constanţa prin prisma stabilirii unui parteneriat cu portul Rotterdam.
Ministrul Anca Boagiu a reamintit că abordarea europeană în domeniul politicii navale are în vedere asigurarea unor conexiuni rapide între porturi şi a punctat Strategia Dunării şi Via Carpatia ca două instrumente prin care România poate maximiza potenţialul portului Constanţa în regiune, astfel încât acesta să devină al doilea port din Europa după Rotterdam ca dezvoltare.