Primăria Municipiului Cluj-Napoca a demarat acţiunea de inventariere a imobilelor deteriorate din zona de protecţie a monumentelor istorice. Au fost verificate deja 690 de imobile, iar 310 dintre acestea necesită reparaţii. Inventarierea se va termina într-o săptămână, au precizat reprezentanţii instituţiei.
De asemenea, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 86.500 de lei din cauza întreţinerii necorespunzătoare a clădirilor unui număr de 105 proprietari.
Primăria a demarat încă din 2005 un program de revitalizare a imobilelor, prin care instituţia, cu acceptul proprietarilor, derulează lucrările, urmând să recupereze costurile de la proprietari în 120 de rate lunare. Prin acest program, Primăria Cluj-Napoca a realizat până în prezent lucrări la 71 de imobile din zona centrală.
De asemenea, proprietarii a 39 de imobile şi-au dat toate acordurile de principiu pentru a fi incluse în programul de revitalizare. Licitaţia pentru contractarea lucrărilor de la aceste imobile va fi programată în primăvara anului viitor.
Proprietarii pot acum beneficia şi de prevederile legii 153/2011, respectiv de credite bancare cu garanţie guvernamentală şi cu dobândă subvenţionată 100%, pentru
executarea lucrărilor de intervenţie la anvelopa clădirilor de locuit deţinute.
Perioada de rambursare a creditului este de maximum 5 ani de la data recepţiei lucrărilor.