Parcarea subterana din Piata Universitatii a Capitalei a fost inaugurata in cursul zilei de ieri. Cele 425 de locuri de parcare automobile si 21 de locuri pentru motociclete sunt dispuse pe trei nivele.
In cadrul inaugurarii Sorin Oprescu, primarul general al Bucurestiului, a declarat: "Ma bucur foarte mult ca astazi putem deschide prima parcare construita in Bucuresti in ultimii 22 de ani. De acum, bucurestenii au la dispozitie, chiar la "kilometrul 0", un numar de 425 de locuri noi de parcare. Mai mult decat atat, acest obiectiv de investitii adauga pe harta orasului un spatiu de recreere de 8.000 de mp pentru trecatori si vizitatori."
Lucrarea a fost realizata in parteneriat public-privat cu grupul Interparking. Costul de investitii suportat de compania belgiana a fost de 10 milioane de euro fara TVA.
Cladirile din zona parcarii vor fi monitorizate inca doi ani
Proiectarea si constructia acestui obiectiv s-a realizat tinand cont in primul rand de cladirile invecinate, cu o insemnatate mare pentru Bucuresti. Astfel, inaintea inceperii constructiei, s-au instalat sisteme de monitorizare continua pe toata perioada constructiei si inca pentru doi ani, de la finalizarea parcarii, a cladirilor invecinate.
Parcarea este prevazuta cu doua intrari: cea din strada Academiei si cea din strada Toma Caragiu si o iesire, prin strada I.C. Bratianu.
Accesul pietonal se realizeaza pe scari pe trotuarele rampelor din str. Academiei si b-dul I.C. Bratianu. Prin str. Toma Caragiu se poate ajunge la parcarea subterana atat cu liftul cat si pe scari.
La fiecare intrare in parcare va fi indicat numarul de locuri disponibile pe fiecare nivel, astfel conducatorul auto sa se poata orienta din timp.
Pentru reducerea consumului nejustificat de energie, precum si pentru economisirea resurselor, iluminatul parcarii se realizeaza in stadii, prin detectori de prezenta ce activeaza sistemele de iluminat. Un grup electrogen asigura functionarea normala a parcarii, in cazul unei discontinuitati in furnizarea curentului electric.
La nivelul 3 este prevazut un adapost de aparare civila.
Parcarea detine un sistem de colectare a apelor accidentale, intr-un sistem centralizat. Descarcarea acestora in sistemul de canalizare al municipiului se face doar dupa tratarea apelor in sisteme de separatoare de hidrocarburi.
In primavara anului viitor, parcarea va avea si o spalatorie auto, ce va fi situata la Subsolul -1. Apele rezultate din acest proces, inainte de deversarea lor in sistemul de canalizare, vor fi tratate.
Noua piata a Universitatii o recreeaza pe cea din perioada interbelica
In ceea ce priveste amenajarea exterioara, arhitectul care a supervizat lucrarile, Codrin Tritescu, a explicat ca in piata s-au plantat 50 de mesteceni si ca la amenajare s-a folosit beton alb amprentat. De asemenea, acesta a subliniat faptul ca, prin realizarea proiectului s-a urmarit crearea unui spatiu pietonal asemanator celui care exista in Piata Universitatii in perioada interbelica.
In Piata nou creata s-a utilizat, pe langa betonul alb, piatra cubica recuperata de la b-dul Aviatorilor, iar pe cubul de sticla al casei liftului au fost inscriptionate date istorice si imagini relevante pentru Piata Universitatii. Timp de doua luni pe an (mai si iunie), in spatiul nou creat se vor organiza expozitii in aer liber, dedicate artei contemporane.
Parcarea are un dispecerat cu o prezenta permanenta, dotat cu un sistem centralizat si de comanda a intregului sistem de instalatii si monitorizare.
In ceea ce priveste tariful parcarii, in primele doua saptamani de la deschidere, accesul se va face gratuit, urmand ca, in luna urmatoare perioadei de promotie, primele doua ore sa fie netaxabile. Tariful este de 2,5 lei/ora, pe timpul zilei si 1 leu in weekend si pe timpul noptii (intre 20.00 - 6.00 AM).