Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2020
Abonament gratuit

ŞOSEAUA DE CENTURĂ A CAPITALEICaimacul - pentru antreprenorul turc, munca grea - pentru subcontractorii români

Gheorghe Iorgoveanu Ştirile Zilei /

Caimacul - pentru antreprenorul turc, munca grea - pentru subcontractorii români

Şoseaua de centură este necesară pentru Capitală, deoarece municipiul Bucureşti se află pe traseul Coridorului IV de transport Paneuropean, care atrage traficul dens, şi are nevoie ca de aer de această autostradă ce va avea rolul de a degreva traficul oraş de traficul de tranzit, a afirmat premierul Ludovic Orban, ieri, cu prilejul semnării ordinului de începere a lucrărilor pe lotul 2, secţiunea Vidra-Bragadiru (1,7 kilometri), din centura de sud a Autostrăzii 0.

Premierul Ludovic Orban a precizat: "Indicii de trafic arată că traficul pe centura Bucureştiului este un trafic extrem de aglomerat, de peste 20.000 de mijloace de transport zilnic. Necesitatea unei autostrăzi deja se impune de la un trafic de peste 16.000 de mijloacelor de transport zilnic. Această autostradă de centură este vitală pentru Bucureşti. La ora actuală, tranzitarea Bucureştiului se face fie pe actuala centură a Capitalei, fie prin oraş. Traficul de tranzit în Bucureşti este de până la 20%. Foarte multe mijloace de transport preferă să intre în Bucureşti, neavând autostradă de centură şi ştim foarte bine că pe actuala centură, dacă o iau pe actuala centură, petrec un timp extrem de îndelungat până reuşesc să ajungă la destinaţie. Este bine că încep lucrările la A0 şi că toate tronsoanele se află într-un stadiu avansat pentru contractare şi demararea execuţiei proiectelor tehnice. Dacă ne mai lasă unii cu contestaţiile, care nu fac altceva decât să boicoteze ritmul de construcţie a infrastructurii de transport, până la sfârşitul anului vom semna toate contractele pentru zona de nord şi vom incepe lucrările pe toate tronsoanele din zona de sud ale autostrăzii de centură, A0".

Lotul 2, care va avea 16,3 kilometri, ar urma să fie dat în folosinţă în decembrie 2022. Lucrările sunt executate de compania turcească Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, care a câştigat şi licitaţia pentru lotul 1 al centurii de sud a A0, în lungime de 16,9 kilometri, între Glina şi Vidra. Proiectul tehnic pentru lotul 1 trebuie să fie gata la sfîrşitul lunii septembrie, iar ordinul de începere a lucrărilor ar urma să fie semnat în apropierea datei de 5 octombrie, conform informaţiilor oferite de Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Data estimată pentru finalizarea lucrărilor la lotul 1 este iunie 2023.

Pentru lotul 2, valoarea totală a contractului semnat cu reprezentanţii de la Alsim Alarko se ridică la 750,8 milioane de lei, fără TVA.

În legătură cu originea companiei care va realiza cele două loturi, premierul Ludovic Orban a spus: "Compania turcă este la primul contract în România, nu am nicio prejudecată legată de firma respectivă, dar aştept să fie serioasă, să respecte termenii contractuali, să termine lucrarea chiar mai devreme decât termenul prevăzut în contract, să aducă lucrarea la parametrii de calitate impuşi prin contract. Referitor la faptul că respectiva firmă este din Turcia şi că lucrările la A0 sunt realizate din fonduri europene, vă reamintesc că ţara respectivă are un acord semnat cu Uniunea Europeană. În privinţa executării lucrărilor, antreprenorii nu au alte soluţii, decât să apeleze la muncitorii români şi la subcontractorii români".

În privinţa lotului 3 al centurii de sud a A0, care va avea o lungime de 17,9 kilometri, deoarece termenul de depunere a proiectului tehnic a expirat, antreprenorul din Grecia - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) - a fost penalizat cu un milion de lei. Lotul 3, între Bragadiru şi Joiţa, ar urma să fie finalizat în decembrie 2022.

Referitor la autostrada de centură, Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, a arătat: "A0 reprezintă un proiect de anvergură. Cei 102 kilometri de autostradă din jurul Bucureştiului sunt un angajament ferm al Guvernului pentru care alocăm resurse, expertiză şi energie pentru implementarea în ritm accelerat. Am diminuat la maximum durata exproprierilor prin hotărârea de guvern aprobată în 14 august. În cadrul procedurii de licitaţie, am redus la minimum termenele. În acest fel, în două luni de la depunerea ofertelor am reuşit să semnăm contractul de proiectare şi execuţie pentru lotul 4 al A0, din zona Nord. Pentru lotul 3 din aceeaşi zonă sunt depuse şapte contestaţii şi aşteptăm rezultatul de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor".

Conform informaţiilor oferite de ministrul de resort, Centura Nord a autostrăzii A0 va avea o lungime de 52 de km şi va cuprinde patru loturi:

- lotul 1, în lungime de 17,5 km, a fost atribuit, dar rezultatul procedurii de achiziţie a fost contestat. Cele patru contestaţii au fost respinse de CNSC. Pentru finalizarea lucrărilor la lotul 1, sunt alocate 12 luni pentru perioada de proiectare şi 22 de luni pentru perioada de execuţie a lucrărilor. Astfel, data estimată pentru finalizare este luna mai 2023.

- lotul 2, în lungime de 19 km, se află în etapa finală de evaluare a ofertelor depuse. Lucrările de execuţie ar urma să fie finalizate în iunie 2023.

- lotul 3, în lungime de 8,6 kilometri, are procedura de achiziţie finalizată, dar au fost depuse şapte contestaţii cu privire la atribuirea lucrărilor. Conform estimării iniţiale, lucrările ar trebui finalizate în luna martie 2023.

- pentru lotul 4, în lungime de 4,47 kilometri, a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie şi va fi realizat în 30 de luni, adică până la sfârşitul anului 2022.

Ministrul de resort a mai precizat că, în primele opt luni ale acestui an, au fost semnate contracte de proiectare şi execuţie pentru peste 300 kilometri de autostrăzi, drumuri expres şi variante ocolitoare, iar până la sfârşitul anului se vor semna contracte pentru încă 250 de kilometri de astfel de drumuri. În privinţa începerii execuţiei lucrărilor, Lucian Bode a spus că, până acum, a semnat ordinele pentru peste 100 kilometri de autostradă, drumuri expres şi variante ocolitoare din cei aproximativ 250 kilometri pe care se efectuează lucrări. Ministrul de resort a menţionat că, până la 31 decembrie 2020, ar urma să fie emise ordinele de începere a lucrărilor pentru încă 160 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Licitaţii

Bursa Construcţiilor 6 / 2020 /

Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

Investiţii

Perspective

Internaţional