Au intrat în vigoare noile standarde de cost pentru lucrările de infractructură rutieră.
La stabilirea investiţiei de bază s-au avut în vedere analiza dispersiei costurilor unitare la obiective similare elaborate la faza studiu de fezabilitate în perioada 2005-2009 şi costul investiţiei de bază, rezultat din rularea listelor cu cantităţi pe categorii de lucrări în preţuri actualizate la septembrie 2010, potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Aşadar costurile unitare pentru lucrări de drumuri (construcţii + instalaţii) sunt:
- autostradă extraurbană în zonă de şes - 15,968 milioane lei/1 km;
- autostradă extraurbană în zonă de deal - 20,916 milioane lei/1 km;
- autostradă extraurbană în zonă de munte - 25,166 milioane lei/1 km;
- drum naţional nou clasa tehnică III - 5,341 milioane lei/1 km;
- reabilitare drum naţional clasa tehnică III - 3,136 milioane lei/1 km;
- reabilitare c.f. coridor paneuropean - 9,156 milioane lei/1 km;
- linie cale ferată 4,998 milioane - lei/1 km;
- cheu maritim la -13.50m 90,090 lei/ml;
- cheu fluvial pereat - 37,220 lei/ml;
- punct de trecere a Dunării cu bacul - 2,317 milioane lei/bucată;
- pista de decolare aterizare cu structură rigidă şi număr de clasificare pcn 65 - 1,642 milioane lei/100 m;
- pistă de decolare aterizare cu structura rigidş şi număr de clasificare pcn 100 - 2,341 milioane lei/100 m.
Standardul de cost constituie document de referinţă, cu rol de ghidare şi stabileşte costurile pentru un kilometru.