Targurile imobiliare ce s-au desfasurat in aceasta primvara in Capitala au totalizat 25.000 de vizitatori, dupa cum reiese din auditul targurilor imobiliare realizat de PR studio, in parteneriat cu Asociatia Brokerilor Imobiliari.
Cel mai vizitat a fost Targul Imobiliar International tIMOn, 60% din totalul vizitatorilor contorizati trecandu-i pragul. Evenimentul organizat in Piata Constitutiei a numarat o audienta-record de 15.292 persoane in cele patru zile de desfasurare (19 - 22 aprilie),
Organizate la intervale mici de timp si in locatii variate, targurile imobiliare au inregistrat variatii semnificative in ceea ce priveste audienta, diferenta dintre primul si urmatorul clasat fiind de peste 11.000 de persoane. O lupta stransa pentru locul 2 la nivelul vizitatorilor s-a dat intre prima editie a Project Expo, din perioada 9 - 11 martie, si T.N.I.-ul organizat in intervalul 25 - 27 mai. Fiind primul targ imobiliar al acestui an, Project Expo si-a devansat competitorul cu mai putin de 400 de persoane (3.938 persoane prezente la Project Expo, fata de 3.560, cate a inregistrat T.N.I.). Cea de-a doua editie a Project Expo (11-13 mai), organizata la Palatul Copiilor, a atras si cea mai scazuta audienta, 2.400 de persoane participand in cele trei zile de targ.
7,8 mp de stand inchiriati in medie de dezvoltatorii imobiliari
In ceea ce priveste cel mai mare numar de expozanti, T.N.I. este lider cu un numar total de 74 de standuri, fiind urmat in ordine de tIMOn - 59 companii expozante, Project Expo (martie) - 37 expozanti si Project Expo (mai) - 31 expozanti, acest total incluzand insa atat standurile din domeniul imobiliar, cat si cele din afara acestei sfere. Raportat insa la proportia standuri imobiliare/standuri non-imobiliare, tIMOn-ul preia primul loc, fiind targul cu cei mai multi expozanti provenind din real estate - 48 din totalul de 59. Urmatoarele targuri in ordine la aceasta categorie au fost T.N.I., cu 43 de expozanti imobiliari, Project Expo (martie) - 26 expozanti si Project Expo (mai).
Situatie este similara si daca analizam suprafetele standurilor expuse la fiecare targ in parte. Desi T.N.I.-ul detine cea mai mare suprafata totala de standuri (730 mp), acesta este devansat de tIMOn atunci cand ne raportam la suprafata standurilor din domeniul imobiliar (464 mp dintr-un total de 686 mp la tIMOn, fata de 352 mp din totalul celor 730 mp la T.N.I.). Cele doua editii de Project Expo isi disputa locurile 3 si 4 cu 173 mp (in martie), respectiv 143 mp (in mai) de standuri din real estate.
Cercetarea realizata a fost de ordin cantitativ, analiza fiind aplicata in intervalul martie - mai 2012, in perioada targurilor imobiliare Project Expo, tIMOn si T.N.I organizate in Bucuresti. Cercetarea a fost finantata de PR studio si ABI.