Standardelele de cost pentru modernizarea materialului rulant pentru transportul feroviar de marfă au fost aprobate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, informează un comunicat remis redacţiei.
Conform ordinului semnat de doamna Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, standardul de cost pentru modernizarea/reînnoirea unui vagon cisternă pe 4 osii tip Zaes de 60 metri cubi şi transformarea în vagon cisternă pe 4 osii tip Zas de 73 metri cubi pentru transport produse petroliere este de 145.500 lei.
În acelaşi timp, pentru modernizarea/reînnoirea vagoanelor descoperite pe 4 osii tip Ecas, destinate transportului de mărfuri în vrac, materiale lungi, buşteni, standardul de cost este de 145.000 lei.
Pentru modernizarea/reînnoirea vagoanelor autodescărcătoare pe 4 osii, destinate transportului de cărbune, standardul de cost aprobat este de 60.000 lei.
Ordinul aprobat de ministrul Anca Boagiu mai prevede ca pentru modernizarea/reînnoirea unui vagon platformă pe 2 osii, destinat transportului de cherestea, buşteni, laminate, utilaje, şi transformarea în vagon pentru transport containere, standardul de cost să fie de 78.000 lei. În acelaşi timp, pentru modernizarea/reînnoirea unui vagon platformă tip Rgs pe 4 osii, destinat transportului de materiale lungi, buşteni, utilaje şi maşini standardele de cost vor fi de 138.000 lei pentru transformarea în vagon tip Rils cu învelitoare mobilă şi de 115.000 lei pentru transformarea în vagon tip Roos pentru transport buşteni sau pentru transformarea în vagon tip Sgs pentru transport containere.
În ceea ce priveşte modernizarea/reînnoirea unui vagon platformă tip Rmms pe 4 osii, destinat transportului de materiale lungi, utilaje şi maşini grele şi transformarea în vagon tip Shimms cu învelitoare mobilă, pentru transport rulouri de tablă, standardul de cost aprobat este de 155.300 lei. Nu în ultimul rând, modernizarea/reînnoirea unui vagon autodescărcător cu acoperiş rabatabil tip Tals pe 4 osii, destinat transportului de mărfuri în vrac cu granulaţie foarte mică (îngrăşăminte, fosfaţi), standardul de cost aprobat este de 110.000 lei.
Standardele de cost constituie document de referinţă cu rol de ghidare în analizarea şi verificarea de către SNTFM CFR Marfă S.A. a ofertelor depuse de operatorii economici în vederea adjudecării contractelor privind serviciile de modernizarea sau reînnoire a materialului rulant pentru transportul feroviar de marfă.