Până în anul 2050 va creşte de trei ori dimensiunea reţelei feroviare de mare viteză din Uniunea Europeană. "Trebuie să găsim modalităţile prin care să reducem lacunele din infrastructura feroviară. Vrem să conectăm pe cale ferată toate porturile şi aeroporturile din Europa", a declarat domnul Zoltan Kazatsay, director general executiv în cadrul Direcţiei pentru Mobilitate şi Transport a Comisiei Europene, în cadrul "Zilelor Feroviare", eveniment organizat de Clubul Feroviar şi Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF).
În contextul în care până în 2050 trebuie reduse în Uniunea Europeană cu 80-95% emisiile de dioxid de carbon raportat la anul de referinţă 1990, iar 96% din transporturi se realizează pe baza consumului de petrol, calea ferată va deveni "coloana vertebrală a transporturilor de marfă", subliniază domnul Kazatsay.
Industria feroviară din România va avea posibilitatea de a se dezvolta prin absorbţia fondurilor europene, consideră domnul Dan Cernilov, Preşedinte Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF).
"Calea ferată reprezintă legătura dintre spaţiul asiatic şi Europa. Calea ferată este o alternativă tehnică pentru rutele maritime, iar România este o poartă de intrare în spaţiul economic european", afirmă domnul Ştefan Roşeanu, secretar general al AIF.