Asociaţia Infoturism va promova 70 de obiective turistice din zona de nord-est a ţării prin intermediul portalului www.infoturism-moldova.ro cât şi prin participarea la târguri, distribuirea de cataloage şi CD-uri de prezentare.
Toate aceste activităţi fac parte din proiectul "Promovare online şi offline a obiectivelor naturale şi antropice cu potenţial turistic major, zona nord-est" pentru care asociaţia a obţinut finanţare din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 - Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul Major de Intervenţie 5.3. - Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 1 milion lei, din care suma eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 625,1 mii lei, iar valoarea eligibilă nerambursabilă acordată din bugetul naţional este de 95,6 mii lei. Beneficiarul va contribui cu suma de 14,7 mii lei.
"România este o ţară plină de superlativ, o ţară ce deţine multe recorduri. De asemenea, este ţara care prezintă cea mai mare discrepanţă între gradul de aşteptare şi gradul de mulţumire a turiştilor străini. Aceştia vin în România cu aşteptări minime şi pleacă surprinşi.", a declarat domnul Traian Bădulescu, consultant turism.
Obiectivele incluse în proiect, în ciuda importanţei lor turistice, nu s-au bucurat până acum de o amplă promovare. Astfel, se va realiza o bază de date extensive de informaţii text, audio şi video pentru fiecare resursă turistică promovată.
Printre obiectivele vizate se numără forme de relief deosebite: Pietrele Doamnei din Masivul Rarău, judeţul Suceava, Cheile Şugăului din Parcul Naţional Cheile Bicazului, rezervaţii naturale: rezervaţia floristică Bosanci din Bonsaci, judeţul Suceava sau rezervaţia naturală de zimbri Vânători din Vânători, judeţul Neamţ, precum peisaje, zăcăminte minerale, lacuri şi baraje, situri arheologice, monumente religioase şi culturale, obiective etnografice sau case memoriale.
Proiectul urmăreşte creşterea cu 15% a numărului de turişti în zonă, după cele 12 luni de implementare. De asemenea, se preconizează o creştere de până la 70%-80% a gradului de ocupare din unităţile de cazare ale Moldovei, grad de ocupare aflat la momentul de faţă la nivelul de 25%.