Deşi autorităţile se aşteptau la cel puţin patru - cinci oferte, doar una singură a fost depusă până la termenul final
Singura companie care s-a înscris la licitaţia privind construcţia Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav este grupul de firme UTI, mai exact consorţiul format din companiile UTI Facility şi UTI Construct, asta deşi conducerea Consiliului Judeţean Braşov se aştepta la cel puţin patru oferte din partea unor parteneri internaţionali, mai ales că până şi ataşatul economic al Ambasadei SUA s-a deplasat la Braşov pentru a purta discuţii în acest sens cu executivul judeţului.
Potrivit anunţului de licitaţie, "concesionarul va trebui să asigure finanţarea, proiectarea, construirea, operarea şi întreţinerea Aeroportului", valoarea estimată fără TVA urmând să fie de 68,925 milioane de euro. Valoarea cu TVA a investiţiei se va ridica la 85,467 milioane de euro, apropiată de formula iniţială a finanţării propusă de Intelcan în urmă cu patru ani. Asta deşi proiectul a fost redimensionat. În faza iniţială se avansase o sumă de peste 100 de milioane de euro pentru realizarea aeroportului, după care autorităţile judeţene au redus suma la 60 de milioane de euro.
Condiţiile puse de Consiliul Judeţean Braşov pentru înscriere erau ca firmele care doreau să se implice în această investiţie să fi avut în ultimii trei ani (2007, 2008, 2009) o cifră de afaceri medie de 70 de milioane de euro sau echivalentul acesteia în lei sau ca în ultimii cinci ani să fi realizat lucrări de construcţii şi instalaţii din domeniul aeroportuar la cel puţin un aeroport civil (lucrări în valoare de cel puţin 25 de milioane de euro). De asemenea, firmele care doreau să se înscrie la licitaţie ar trebui să deţină un certificat de autorizare valabil emis de Autoritatea Aeronautică Civilă din România sau de autorităţile internaţionale, echivalente pentru execuţie, reparaţii, întreţinere şi/sau modernizări în domeniul aeroportuar. De asemenea, candidatul trebuie să fi realizat sau să realizeze în prezent operarea unui aeroport cu o capacitate de procesare de minimum 600.000 de pasageri pe an.
"Avem experienţă în construcţii"
Irina Grecu, communication manager al grupului de firme UTI, ne-a declarat că grupul are experienţă în construcţia de aeroporturi, în ultimii ani implicându-se în construcţia aeroporturilor de la Sibiu, Cluj-Napoca şi Bucureşti - Henry Coandă şi Aurel Vlaicu.
La Aeroportul din Sibiu grupul a realizat sistemele şi instalaţiile electrice de balizaj PDA, sistemul de iluminat pentru platforma aeroportură şi parcul auto, valoarea contractului fiind de 3,384 milioane de euro, în timp ce la Cluj-Napoca a realizat instalaţiile electrice, termice, de curenţi slabi, ventilaţie şi climatizare pentru Terminalul Sosiri Pasageri, valoarea contractului fiind de 55,214 milioane lei.
În 2009, compania a finalizat lucrările la noul Terminal de Plecări Pasageri al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, investiţia ridicându-se la aproximativ 25,8 milioane euro.
"Preşedintele Comisiei va face un calendar"
Radu Ispas, managerul public al Consiliului Judeţean Braşov, a declarat că "în perioada următoare preşedintele Comisiei de licitaţie, care este preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Cănces-cu, va face public calendarul negocierilor cu ofertantul". "Deocamdată vom analiza dosarul de înscriere, iar în cazul că firma nu îndeplineşte toate cerinţele e posibil ca licitaţia să se reia", a mai spus acesta.