Nordul Trasilvaniei a atras cu 15% mai multi turisti in acest an fata de anul 2009 in urma unui proiect de intensa promovare, online si offline a obiectivelor naturale si antropice cu potential turistic major din aceasta zona.
Totodata in urma activitatilor de promovare desfasurate de asociatia Infoturism s-a constatat cresterea cu 5% a notorietatii obiectivelor turistice vizate, care erau relativ necunoscute inainte de inceperea proiectului.
Aceste prime demersuri pentru dezvoltarea turismului in regiune au fost finantate prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 5 "Dezvoltarea durabila si promovarea turismului". Investitia s-a ridicat la suma de 865.647 lei si s-a desfasurat pe o perioada de 16 luni.
Activitatile programului au constat in realizare unei baze extensive de informatii text, audio si video pentru fiecare resursa turistica promovata care au fost utilizate pentru crearea unui portal de informare turistica, www.transilvania-magica.ro. De asemenea, s-au imprimat cataloage si CD-uri de promovare turistica, s-a participat la targuri pentru promovarea resurselor turistice.
Tintele proiectului au fost promovarea obiectivelor turistice catre cel putin 500 de agentii de turism, cel putin 1000 de vizitatori zilnic pe internet pe o durata de 6 luni, cresterea cu 15% a numarului de rezervari, cresterea notorietatii obiectivelor turistice cu minim 5% pe o durata de 6 luni.
Proiectul de promovare a inclus un numar de 63 de obiective turistice dintre care: zece elemente geomorfologice, patru rezervatii naturale, opt lacuri, patru monumente si situri istorice, opt cetati si castele, treisprezece muzee, patru obiective etnografice, zece festivaluri si sarbatori folclorice.