Conditiile care trebuie indeplinite pentru ca procesele din cadrul unei companii de constructii sa se desfasoare optim, fara intreruperi in activitate si cu un maximum de eficienta sunt multe si variate. Aprovizionarea adecvata este una dintre aceste conditii. Evolutia lucrarilor pe unul sau mai multe santiere poate fi usor compromisa daca materialele necesare lucrarilor nu sunt la momentul oportun in locatia unde este nevoie de ele.
Exista acum o solutie pentru inlaturarea neplacerilor provocate de aprovizionarea deficitara: utilizarea unei aplicatii software integrate care sa reprezinte o platforma de planificare a resurselor si, totodata, un mediu eficient de comunicare intre responsabilii diferitelor departamente. Aplicatia ERP bcManager Professional propune cateva atu-uri pentru utilizatorii din constructii.
Mobilitate
Aplicatia pune la dispozitia utilizatorilor o platforma web care poate fi accesata de pe santier in conditiile unei conexiuni Internet. In acest fel, responsabilii de santier vor putea sa transmita cererile pentru materiale catre sediul central sub forma unor necesare de aprovizionare. Aceste cereri se primesc la sediul principal si sunt ulterior distribuite centralizat catre furnizori sau catre unitatile productive ale companiei.
Managementul stocurilor
Suita de functionalitati care deserveste aprovizionarea punctelor de lucru centralizeaza si analizeaza necesarele de aprovizionare prin comparatie cu stocurile existente si stocurile de siguranta. Utilizatorul este avertizat in momentul in care stocurile unui anumit material coboara sub nivelul stocului de siguranta.
Managementul furnizorilor
Plecand de la stocurile existente si cererile de aprovizionare venite din teren, utilizatorul poate genera automat comenzi catre furnizorii cu care exista contracte valide. In cazul in care contractul cu un anumit furnizor expira, utilizatorul va fi avertizat, evitandu-se situatia tranzactiilor fara un contract valid. Ulterior, utilizatorul poate urmari livrarea la datele agreate prin contract, iar facturile de achizitie vor purta numarul cererii de aprovizionare pentru care s-a realizat achizitia.
Acest pachet de functionalitati este util nu doar pentru automatizarea activitatilor de achizitii, dar ofera si o imagine de ansamblu asupra situatiei din teren. Prin rapoarte centralizate responsabilii de lucrari pot obtine situatii comparative intre devizul initial, livrarile efectuate pentru fiecare santier si cererile de achizitie in curs de onorare.
Solutia ERP bcManager Professional, configurata special pentru a sustine activitatea companiilor de constructii, este un produs al berg COMPUTERS. berg COMPUTERS este o companie din Timisoara activa pe piata serviciilor IT din 1991. Portofoliul de produse al berg COMPUTERS contine aplicatii software de tip ERP, dar si numeroase proiecte de implementare a aplicatiilor software dedicate.