Preţurile pentru locuinţele noi au scăzut uşor în acest an însă tendinţa este de stabilizare a preţurilor în cazul ansamblurilor rezidenţiale deja finalizate. Pe de altă parte, competiţia s-ar putea intensifica în viitorul arpopiat: "Ne aşteptăm să apară în piaţă ansambluri noi, care să crească atât oferta cât şi competiţia", precizează doamna Loredana Albu, partener în cadrul companiei de promovare imobiliară "Be Igloo".
"Dezvoltări rezidenţiale pot fi începute atât timp cât dezvoltatorii se adaptează la piaţă şi deschid ochii pentru a vedea situaţia reala. Este necesar ca zona, preţul şi finisajele să fie corelate, iar targetarea să se facă în funcţie de zonă. De exemplu, realizarea unui ansamblu de lux în cartierul Pantelimon nu este o decizie înţeleaptă"
În contextul actual, preţul reprezintă cel mai important criteriu îm atractivitatea unei locuinţe. "S-a trecut de la clasica expresie ", subliniază doamna Albu.
În plus, 90% dintre cumpărători caută apartamente cu acces la mijloacele de transport în comun (măcar la metrou). De asemenea, un alt aspect important este dat de împărţirea şi finisajele locuinţei care trebuie să fie "foarte româneşti" şi de preţurile care trebuie să se încadreze în TVA-ul de 5% (n.r. locuinţe până în 380.000 lei sau aproximativ 90.000 de euro), apreciază doamna Loredana Albu.
Pentru a creşte ritmul vânzărilor, cea mai bună alternativă pentru dezvoltatorii imobiliari sau proprietarii de rezidenţiale este promovarea. "Fără acţiuni de marketing şi PR, nu se poate aştepta nimeni să crească vânzările. Pentru ca un proiect să se vânda, trebuie să aibă vizibilitate, să existe mereu în mintea clienţilor ca opţiune de cumpărare", susţine reprezentantul "Be Igloo".
În anul 2010 s-au finalizat în Bucureşti 29 de ansambluri rezidenţiale, iar în 2011 s-au finalizat sau urmează să fie finalizate încă 6 ansambluri. Stocul apartamentelor noi aflate la vânzare în Capitală era în mai 2011 de aproximativ 9.000 de unităţi, conform unui studiu tIMOn.