Elpreco, producatorul de materiale de constructii, isi propune pentru 2013 cresterea cifrei de afaceri prin diversificarea gamei de servicii oferite, cresterea numarului de clienti si a gradului de implicare in proiecte de infrastructura, ne-a declarat Mariana Hopartean, director national de vanzari Elpreco.
In 2012 piata materialelor de constructii s-a mentinut aproximativ la acelasi nivel cu cel inregistrat in anul 2011. Aceasta in primul rand datorita instabilitatii politice, inaspririi conditiilor de creditare pentru populatie, blocajelor aparute in finantare din fonduri europene a proiectelor de infrastructura si nivelului scazut al investitiilor straine.
In fapt, decizia de achizitie este in prezent bazata pe pret, de cele mai multe ori. Cresterile de pret, care au intervenit la utilitati si la materiile prime, au fost absorbite de catre fiecare producator, piata nefiind dispusa sa accepte diferenta. In cele mai multe cazuri, acest lucru a afectat calitatea produselor, deoarece si firmele fara sustinere financiara au fost nevoite sa acopere aceste costuri suplimentare. Elpreco a avut avantajul de a face parte dintr-un mare grup multinational (CRH) si de a putea oferi o gama diversificata de produse.
Evolutia preturilor practicate de companie in 2013 va fi corelata cu anunturile de majorare facute de furnizorii de utilitati, precizeaza doamna Hopartean.
In perspectiva, evolutia pietei constructiilor din Romania este determinata de imbunatatirea gradului de absorbtie a fondurilor europene destinate sectorului de infrastructura, stabilitatea economica si politica, atragerea investitiilor straine, relaxarea politicii fiscale si a celei de creditare, respectiv cresterea veniturilor populatiei, mai spune Mariana Hopartean.