Producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, subsidiara locală a grupului suedez Autoliv, cu vânzări globale de peste 10 miliarde de dolari, a investit 6,5 milioane de euro într-o nouă hală de 2.300 de metri pătraţi în care va produce chingă pentru centurile de siguranţă.
Aceasta este cea de-a doua hală în care se va produce chingă pentru centurile de siguranţă, ajungându-se astfel la o capacitate maximă de 270 de milioane de metri liniari. "Anul viitor vom produce circa 236 de milioane de metri de chingă de 200 de culori diferite, în creştere cu 30% faţă de anul acesta", spun reprezentanţii companiei, iar "cu chinga produsă în 2018 am putea înconjura pământul de şase ori". În medie, într-o centură intră 3,4 metri de chingă, ceea ce înseamnă că anul viitor, cu chinga produsă la Braşov, se vor produce 69,4 milioane de centuri de siguranţă.
Compania are în prezent doar pe producţia de chingă un număr de 118 angajaţi, urmând să crească acest efectiv cu încă 24 de persoane.
Autoliv deţine în prezent pe piaţa locală fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe şi Reşiţa, dar şi centre de inginerie şi dezvoltare în Braşov şi Timişoara. Compania mai are şi un centru european de competenţe IT şi numeroase funcţii suport pentru subsidiarele Autoliv din România şi din Europa, potrivit unor informaţii anterioare.
Compania produce în fabricile locale centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbaguri şi volane. Autoliv produce în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault sau Ford, potrivit unor informaţii anterioare.
Suedezii au înregistrat în 2016 o creştere a cifrei de afaceri cu 16%, la 3,543 miliarde de lei (787,3 milioane de euro). Profitul net al companiei a fost de 113,98 milioane de lei (25,3 milioane de euro) în 2016, în creştere cu 21% faţă de anul anterior.