Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2020
Abonament gratuit

DUPĂ 10 ANI DE ACTIVITATE A DEPARTAMENTULUI DE PROPERTY MANAGEMENTColliers administrează peste jumătate de milion de metri pătraţi de spaţii de birouri şi industriale

S.B. Ştirile Zilei /

Colliers administrează peste jumătate de milion de metri pătraţi de spaţii de birouri şi industriale

Divizia de Property Management a Colliers International gestionează un portofoliu total de peste jumătate de milion de metri pătraţi de spaţii de birouri şi industriale în Capitală şi în ţară, după 10 ani de la înfiinţare. În aceeaşi perioadă, echipa a oferit servicii de consultanţă legate de activităţi de administrare a proprietăţii pentru încă 700.000 de metri pătraţi, potrivit unui comunicat al companiei.

Conform comunicatului, departamentul administrează un portofoliu total de 530.000 de metri pătraţi de birouri şi spaţii industriale administrate în prezent, în 26 de proiecte deţinute de 14 proprietari şi care găzduiesc peste 350 de chiriaşi.

"Contractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii şi proprietarii de spaţii de birouri şi industriale o au în raport cu chiriaşii lor. Am început această activitate de la zero acum 10 ani şi cu toate că serviciile oferite sunt în mare partea aceleaşi, modul în care ne desfăşurăm activitatea şi modul în care operăm pentru clienţii noştri este foarte diferit astăzi, având în vedere know-how-ul echipei, cunoştinţele şi experienţele acumulate în aceşti 10 ani, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât şi regional, şi sistemele noastre IT. Am investit foarte mult timp şi resurse şi în dezvoltarea profesională şi personală a echipei, precum şi în programele noastre software", explică Ştefania Baldovinescu, Senior Partner şi Head of Real Estate Management Services & Land Agency în cadrul Colliers International.

În timp, Colliers International a consolidat departamentul de Property Management, care generează acum în medie 15% - 20% din cifra de afaceri a companiei. Doi dintre clienţii cu care Colliers a început această activitate în 2011 - Allianz-Ţiriac şi Olympian Parks - sunt şi acum în portofoliul companiei de consultanţă imobiliară, alături de alte proiecte, precum cele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ştefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri AdamAmerica, portofoliul de birouri al Smartown Group, Allianz Office Building Braşov, Asirom Timişoara precum şi Olympian Park Braşov şi Timişoara, Arad Business Park şi ELI Park.

"Echipa noastră de Property Management a reuşit să îmbunătăţească serviciile de property şi facility management din România. În ultimii zece ani s-a regrupat la nevoie, a inovat, a optimizat, a anticipat şi a implementat. În contextul epidemiei de Covid-19, această echipă a fost foarte aproape de chiriaşii noştri din portofoliu pentru a înţelege cât mai bine nevoile şi schimbările prin care trec ei în perioada aceasta dificilă, a mers proactiv către proprietari cu diverse propuneri de adaptare la noul context. Şi împreună cu proprietarii şi furnizorii noştri de Facility Management a căutat cele mai bune soluţii şi optimizări pentru proiectele de care ne ocupăm, astfel încât să păstrăm calitatea serviciilor, dar în acelaşi timp să fim flexibili şi agili în noile condiţii de activitate", spune Laurenţiu Lazăr, Managing Partner Colliers International România.

În prezent, divizia de Property Management a Colliers International gestionează numai în Bucureşti un portofoliu de 345.000 de metri pătraţi de spaţii închiriabile industriale şi de birouri şi alţi 187.000 de metri pătraţi în ţară. Din portofoliul total administrat în prezent, 390.000 de metri pătraţi închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătraţi în proiecte industriale. În decursul celor 10 ani de activitate în segmentul de Property Management, Colliers a mai lucrat, fie în contracte de consultanţă în această arie, fie în contracte de administrare zilnică, pe încă 760.000 de metri pătraţi, potrivt comunicatului.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Preţuri medii ale materialelor de construcţii

Bursa Construcţiilor 8 / 2020

Preţul mediu al materialelor de construcţie a fost calculat pe baza ofertelor valabile la jumătatea lunii octombrie 2020. Comercianţii menţionează că preţurile pot fi negociate în funcţie de cantitatea achiziţionată, modalitatea de plată, termenul de plată, iar transportul este inclus în preţ pentru valori mai mari ale facturii.

Finanţare

Licitaţii

Bursa Construcţiilor 8 / 2020

Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional