Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2020
Abonament gratuit

FORUMUL ECONOMIC MONDIAL:Infrastructura, singura cale de luptă împotriva unei recesiuni în SUA

Internaţional /

Infrastructura, singura cale de luptă împotriva unei recesiuni în SUA
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    În lupta împotriva crizei generate de pandemia de coronavirus (COVID-19), banca centrală americană (Federal Reserve - Fed) a folosit toate instrumentele sale monetare, dar o nouă recesiune este deja "în curs de desfăşurare" în Statele Unite, potrivit Forumului Economic Mondial (WEF), care atrage atenţia că atunci când politica monetară nu este suficientă, o ţară trebuie să se îndrepte către politica fiscală.

    WEF subliniază: "În momentul de faţă, redresarea sectorului de infrastructură din SUA este cea mai bună abordare: infrastructura generează creştere economică, infrastructura celulară 5G va permite o transmitere mai rapidă a datelor, o reţea electrică mai bună ne va permite să conducem maşini electrice, iar drumurile noi vor asigura diminuarea traficului congestionat şi timpii de transfer".

    În ciuda beneficiilor menţionate, Statele Unite încă sunt "în urmă" în privinţa infrastructurii, conform WEF, care adaugă că drumurile americanilor sunt slab întreţinute, iar liniile de electricitate, spre exemplu, provoacă incendii în California din cauza investiţiilor in­suficiente.

    "Doar investiţiile în infrastructură nu sunt suficiente - problema infrastructurii din SUA este mai profundă decât cea pe care banii o pot rezolva cu uşurinţă", arată WEF, menţionând: "Unii pot acuza lipsa inves­tiţiilor de 30 de ani, dar factorii de decizie, experţii, finanţatorii şi antreprenorii cred cu toţii că, dacă un proiect de infrastructură ar face societatea un loc mai bun, va exista aproape întotdeauna o modalitate de a o finanţa. Problema principală este că infrastructura nu are resurse suficiente în SUA. Proiectele sunt prost gestionate din cauză că nu există o autoritate centralizată, ceea ce determină creşterea costurilor. În ciuda faptului că sunt liderul mondial în inovare, SUA nu au reuşit să-şi îmbine capacităţile teh­nologice cu practicile tradiţionale de infrastructură".

    Cel mai bun mod de a exemplifica imensul decalaj în infrastructura americană este o analiză a construcţiei podului Sanyuan din China, care a durat mai puţin de 43 de ore, potrivit WEF, care precizează: în primele 24 de ore, podul vechi a fost demolat; în restul de 19 ore, în locul său a fost construită noua structură îmbunătăţită. În timp ce SUA au nevoie de ani de zile ca să construiască un drum, în China acest proces durează câteva zile. Diferenţa nu este doar costul, ci viteza de execuţie. Aşadar, un plan fis­cal complet, care să se concentreze pe infrastructură, poate reduce decalajul faţă de China, susţine WEF.

    Potrivit WEF, dincolo de un nou buget de cheltuieli, trebuie rezolvate cele trei cauze ale problemelor sistemice ale sectorului infrastructurii din SUA: procese de luare a deciziilor ineficiente la nivel de municipalitate şi de stat, lipsa autorităţii de a executa proiecte (din cauză că autoritatea este descentralizată) şi costul ridicat al construcţiilor, care rezultă din vechile practici co­merciale ineficiente.

    WEF susţine că există trei soluţii pentru aceste probleme, pe care SUA trebuie să le adopte:

    1. Consolidarea autorităţii guvernamentale pentru execuţia proiectelor de infrastructură. "Astăzi, proiectele alternative sunt alese de politicieni. Procesele de analiză şi mobilizare sunt apoi executate de protejaţii acestora, chiar şi atunci când ele adaugă costuri şi provoacă obiecţii ale comunităţii pentru că sunt scumpe", spune WEF, adăugând: "Cauza principală a acestor eşecuri este, de obicei, diagnosticată ca fiind o lipsă de răspundere - nimeni nu ştie cine este responsabil, aşa că nimeni nu se teme că va trebui să-şi asume vina pentru costuri exorbitante şi întârzieri exagerate".

    Conform WEF, este necesară înfiinţarea unei agenţii federale de infrastructură cu mandat de promovare a industriei în următoarea etapă a evoluţiei sale. Primul pas al unei astfel de agenţii va fi consolidarea autorităţii municipalităţilor de a executa proiecte de infrastructură. Deşi Statele Unite sunt în mare parte împotriva procesului decizional excesiv centralizat, într-o industrie hiper-localizată, este timpul să se acţioneze în funcţie de priorităţile naţionale, să existe o viziune pe termen lung pentru infrastructură şi să fie centralizate unele dintre procesele de luare a deci­ziilor care privesc execuţia.

    2. Pentru prioritizarea proiectelor, SUA ar trebui să înceapă, de asemenea, să folosească procesele de luare a deciziilor bazate pe date. Majoritatea proiectelor de infrastructură nu sunt rezultatul planificării centrale, ci, în schimb, reflectă aspiraţiile politice ale unui guvernator sau ale unui primar. Ca exemplu, statele construiesc drumuri în zonele rurale care nu au sens economic, în timp ce investesc mai puţin în zonele urbane care au nevoie disperată de infrastructură. WEF sub­liniază: "Ştim acest lucru de­oarece astăzi există mai multe date dis­ponibile decât ne-am fi putut imagina vreodată, iar municipalităţile nu le folosesc pentru a prioritiza proiectele de infrastructură la nivel national. Dacă industria infrastructurii poate învăţa cum să profite de date, să creeze indicatori de performanţă obiectivi pentru infrastructură şi să ajute factorii de decizie să acorde prioritate proiectelor de infrastructură, atunci proiectele vor putea trece la faza de execuţie mai rapid şi cu o eficienţă mai mare".

    3. În sfârşit, SUA trebuie să valorifice inovaţia şi a patra revoluţie industrială ca să îmbunătăţească tehnologia construcţiilor.

    Investiţiile în date, roboţi, tehnologie de construcţii (Contech), sunt reduse. Industria americană a beneficiat de investiţii de numai şase miliarde de dolari anul trecut, iar un raport recent Deloitte sugerează că Statelor Unite le lipsesc investiţii de 2,1 trilioane de dolari în infrastructură pentru a se alătura celei de-a patra revoluţii industriale.

    În situaţia în care Contech ar putea economisi 10% din costul realizării infrastructurii, contribuabilii ar economisi investiţii în valoare de 210 miliarde de dolari, chiar mai mult, potrivit sursei. Estimările arată că lipsa eficienţei construcţiilor în industrie creşte costurile unui proiect cu până la 50%. În infrastructură, ca şi în alte domenii, investiţia în tehnologie creează economii pe termen lung.

    La nivel mondial, a patra revoluţie industrială nu a ajuns încă la cea mai mare industrie din lume - cea a construcţiilor. Încurajarea investiţiilor în Contech prin eliminarea constrângerilor de reglementare şi invitarea investitorilor din Silicon Valley să se alăture efortului este esenţială pentru industria infrastructurii din SUA, spune WEF, subliniind că, în plus, ar trebui acordate stimulentele potrivite pentru companiile americane ca să adopte revoluţia tehnologică în construcţii.

    Nu va exista o cale de ieşire din recesiunea viitoare fără un plan fis­cal care implică infrastructura, avertizează WEF, concluzionând: "Dacă SUA vor investi sute de miliarde de dolari în industria infrastructurii, vor trebui să se folosească de criza actuală pentru a reforma sectorul şi să se asigure că ies din această recesiune cu o economie mai puternică şi mai durabilă".

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Licitaţii

    Bursa Construcţiilor 5 / 2020 /

    Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional