Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat, la Braşov, că ieri au avut loc la Bucureşti ultimele discuţii cu constructorul Salini Impregilo, referitoare la porţiunea din autostrada Sibiu-Orăştie pe care au apărut defectele de execuţie, iar dacă acesta nu respectă ce s-a convenit, CNADNR va rezilia contractul şi va prelua lucrările.
"La Bucureşti sunt ultimele discuţii cu constructorul, iar dacă nu respectă ceea ce am convenit, luni va intra compania (CNADNR n.r.) să lucreze. Acolo este o greşeală de execuţie. Proiectul tehnic a fost bun, dar nu a fost respectat de firma din Italia. Lucrările vor fi executate de companie şi cred că vom rezilia contractul cu firma italiană care nu va mai avea dreptul să participe timp de doi ani la nicio licitaţie, lucru valabil pentru toate firmele care nu respectă proiectul de execuţie. Până acum au respectat preţul de contract. Deocamdată, nu s-a dat niciun ban în plus pe acest contract, ne judecăm pe anumite sume care sunt în dispute, însă contractul nu a fost plătit", a precizat directorul CNADNR.
Narcis Neaga a ţinut să adauge că au fost făcute expertize independente pe acest tronson de 400-500 de metri, de către profesori universitari de la Facultăţile de Construcţii din Iaşi şi Bucureşti şi aceştia au spus că nu s-a respectat proiectul de execuţie. "Au fost mai multe variante de execuţie, varianta prevăzută în proiectul tehnic aprobat de CNADNR a fost bună, însă nu a fost respectată de constructor", a menţionat directorul general al CNADNR.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat miercuri, 26 august, participanţii la trafic că, începând de la această dată, pe autostrada A1 Sibiu - Orăştie a fost instituită restricţionarea traficului şi devierea acestuia de pe calea 2, pe calea 1, pe sensul Orăştie - Sibiu, km 292+450 - km 270+335, în vederea executării lucrărilor de remediere la calea de rulare şi poduri.
Constructorul italian al Autostrăzii Orăştie - Sibiu Lot 3 şi-a luat angajamentul că până în data de 4 august va face o analiză a surpărilor care au avut loc pe acest tronson, iar din 15 august va începe să repare terasamentul, pe costurile lui.
Şeful CNADNR a explicat că problemele la acest segment de autostradă nu s-au declanşat anul acesta, ci odată cu pregătirea proiectului, din cauza acelei prevederi din legislaţia referitoare la achiziţiile publice care impunea atribuirea contractului pe baza preţului cel mai scăzut. El a menţionat că studiul de fezabilitate realizat pentru tronsonul dintre Cunţa (judeţul Alba) şi Sălişte (judeţul Sibiu) a fost parte a unui studiu de fezabilitate amplu, care a acoperit tot Coridorul IV Paneuropean. În studiul de fezabilitate aferent acestui segment se prevedeau alunecări de teren în zona respectivă.