Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) ne-a obişnuit în ultima vreme cu o atitudine sfidătoare faţă de opinia publică şi cu o lipsă de viziune în administrarea reţelei rutiere locale. Un episod relevant a fost înregistrat recent, când compania a atribuit lucrări de reparaţii unei firme al cărei patron a fost condamnat la închisoare pentru evaziune fiscală.
În plus, vinerea trecută, CNADNR a anunţat că a acordat un contract de aproximativ 6,32 de milioane de lei, cu TVA (1,43 milioane de euro), pentru "lucrări de întreţinere periodică pe timp de vară 2015-2016 - straturi rutiere bituminoase foarte subţiri executate la rece în două straturi pentru Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj - Secţia de Drumuri Naţionale Zalău". Astfel, în urma licitaţiei deschise în cadrul căreia au fost doar două oferte admisibile, câştigătoarea contractului a fost declarată firma Aktis ATE SA, având sediul în Salonic, Grecia.
Totodată, un alt contract atribuit în aceeaşi zi de CNADNR a fost pentru lucrări de întreţinere periodică la o porţiune din Autostrada A3, aflată în administrarea DRDP Cluj. Contractul în valoare de 13 milioane de lei (circa 3 milioane de euro) a fost câştigat în urma unei licitaţii deschise pentru "preţul cel mai scăzut" de către firma Diferit SRL din Cluj-Napoca, despre care presa locală a scris în repetate rânduri că ar fi "abonată la banii publici", primind lucrări importante în ultimii ani.
În ultimul timp, CNADNR a scos la licitaţie mai multe contracte similare cu cele de mai sus, pentru lucrări la mai multe drumuri din judeţele Gorj, Dolj şi Mehedinţi, valoarea lor cumulată fiind de 70 de milioane de lei, respectiv 16 milioane de euro. Contractele prevăd reparaţii periodice pentru drumurile din administrarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova - Secţiile de Drumuri Naţionale Târgu-Jiu, Craiova şi Severin. Reprezentanţii CNADNR apreciază că în 2015 sunt necesare lucrări de întreţinere la cel puţin 1.380 de kilometri de drumuri. Compania susţine că, în urma evaluării stării tehnice a drumurilor, circa 61% dintre ele au durata de serviciu expirată, pentru care este necesară efectuarea unor lucrări de întreţinere periodică şi reparaţii curente.