Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 3 / 2020
Abonament gratuit

EVENIMENTConferinţa "Bursa Construcţiilor": Infrastructura rutieră: proiectele pentru 2011-2015

F.A. Investiţii /

Conferinţa "Bursa Construcţiilor": Infrastructura rutieră: proiectele pentru 2011-2015

Un aspect legat de viitorul proiectelor pentru autostrăzi şi drumuri naţionale îl reprezintă parteneriatul public privat (PPP). Legislaţia PPP urmează să fie definitivată în această toamnă, potrivit unor surse guvernamentale.

Având în vedere oportunităţile legate de finanţarea proiectelor prin PPP, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a constituit un portofoliu de proiecte prioritare pe care intenţionează să le acorde în parteneriat public-privat. Multe din proiectele aflate în pregătire (vezi hărţile din paginile următoare) sunt proiecte pe care Ministerul Transporturilor le are în vedere pentru a fi dezvoltate în parteneriat public-privat.

Potrivit doamnei Dana Galben, director general al Direcţiei Generale Infrastructură, transport multimodal şi participarea sectorului privat din MTI, în cadrul Ministerului a fost elaborată şi aprobată şi strategia de transport intermodal, în care au fost stabilite locaţii pentru dezvoltarea de centre intermodale.

Principalele zone geografice identificate ca fiind de importanţă strategică în anii următori sunt dispuse de-a lungul coridorului IV paneuropean, respectiv Constanţa - Bucureşti - Arad - Timişoara, zona Bucureşti incluzând şi conexiunea fluvială cu Olteniţa - Giurgiu. Totodată au fost identificate ca potenţiale locaţii Braşovul, Clujul şi Suceava.

În sprijinul acestor proiecte a fost realizat şi aprobat ghidul solicitantului privind completarea, depunerea, evaluarea şi aprobarea cererilor de finanţare nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial pentru axa prioritară 3, domeniul major de intervenţie 3.1 - promovarea transportului intermodal.

Autostrada Comarnic-Braşov, cu o istorie nu foarte fericită, este un proiect pe care MTI intenţionează să îl reia. "Se iniţiază în acest moment lansarea procedurii de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de consultanţă", a afirmat doamna Dana Galben. Totodată, este în lucru revizuirea studiului de fezabilitate pentru acest sector de autostradă, pentru optimizarea traseului autostrăzii.

Oficialii MTI şi-au propus ca în cursul primei jumătăţi a anului viitor să scoată la licitaţie şi proiectul vizând centura de sud a muncipiului Bucureşti, un sector de autostradă de 52 km.

În pregătire sunt, la nivel de studiu de fezabilitate, proiectele Buzău - Focşani şi Târgu-Mureş - Iaşi - Ungheni. Studiul de fezabilitate realizat în 2009 pentru autostrada de 116 km ce leagă Piteşti de Sibiu va intra în revizuire, cel puţin pentru actualizarea sa valorică. MTI poartă discuţii cu Comisia Europeană în vederea deciderii dacă acest proiect urmează să fie realizat din fonduri europene ale Programului Operaţional Sectorial 2014 - 2020 sau se va încerca abordare prin PPP.

Finanţarea proiectelor depinde de Uniunea Europeană

Ministerul Trasporturilor şi Infra­structurii se bazează pentru proiectele pe care le derulează sau pe care le iniţiază în proporţie de 90%, pe finanţare europeană. La multe dintre proiectele de reabilitări ale drumurilor naţionale finanţate de la bugetul de stat s-a renunţat efectiv, cu toate că prioritizările au fost făcute cu Ministerul Finanţelor Publice. Pe bugetul anului în curs s-a renunţat la un număr considerabil de proiecte.

Având în vedere această situaţie, MTI trebuie să îşi facă foarte serios temele în materie de autostrăzi mai ales că la momentul actual se discută cu Comisia Europeană extinderea reţelei TEN. Până la finele lunii octombrie, MTI urma să anunţe la Bruxelles ce îşi asumă să realizeze până în 2030.

Prin urmare, ca şi finanţare, MTI mizează pe fonduri europene şi participarea sectorului privat în proiecte tip PPP.

Noua legislaţie privind PPP despre care se vorbeşte de mai mult de un an, este pe cale să fie aprobată de Comisia Europeană, sunt în curs de analiză toate amendamentele solicitate de Comisia Europeană.

La Conferinta "Infrastructura rutiera - proiectele 2011- 2015", organizată de redacţia "Bursa Construcţiilor" în data de 6 octombrie la Bucureşti, au participat peste 150 de reprezentaţi ai companiilor cu afaceri legate de infrastructura rutieră, asociaţii profesionale, reprezentanţi ai unor Consilii Judeţene şi servicii comerciale ale ambasadelor străine la Bucureşti.

Tematica Conferinţei a vizat noutăţile în ceea ce priveşte proiectele pentru autostrăzi şi drumuri naţionale, precum şi pentru drumuri judeţene.

Sponsorii evenimentului au fost companiile Harsco Infrastructure România, Bauer România, Proinvest Group - MBS , Carpatcement Holding.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Consilier

Companii

Internaţional