Termenul de finalizare a proiectului "Sistem integrat pentru gestionarea deşeurilor din localităţile din Delta Dunării" a fost prelungit cu un an şi trei luni din cauza lipsei resurselor financiare din partea Ministerului Mediului şi Pădurilor, finanţatorul principal al proiectului.
Iniţial termenul de finalizare a fost data de 30 martie 2010, convenţia de finanţare fiind prelungită prin act adiţional până la data de 30 iunie 2011. Au fost modificate inclusiv graficul de eşalonare a plăţilor şi a contractelor de execuţie a lucrărilor, potrivit doamnei Paula Giurea, purtător de cuvânt în cadrul Consiliului Judeţean Tulcea.
Valoarea totală a obiectivului de investiţii "Sistem integrat pentru gestionarea deşeurilor din localităţile din Delta Dunării" este de 15,62 milioane lei (4,67 milioane euro). Din această sumă, Ministerul Mediului şi Pădurilor şi-a asumat asigurarea unei finanţări de 15,51 milioane lei, contribuţia din bugetul Consiliului Judeţean Tulcea, beneficiarul proiectului, fiind de circa 114.000 lei.
Proiectul prevede construirea a patru centre de colectare, selectare şi transfer deşeuri (CCSTD) în localităţile: Chilia Veche, Sulina, Sfântu Gheorghe şi Crişan şi a 56 de centre locale de colectare deşeuri reciclabile sau mixte în toate localităţile din Delta Dunării, ne-a precizat doamna Paula Giurea.
La începutul lunii mai erau finalizate lucrările la centrele de la Chilia Veche şi Sfântu Gheorghe. Centrul de colectare de la Crişan era realizat în proporţie de 95%, urmând să fie dotat cu utilaje, echipamente şi racordat la reţeaua electrică. Totodată erau în desfăşurare lucrările la centrul din oraşul Sulina şi la centrele locale de colectare deşeuri reciclabile sau mixte din localităţile Sulina, Ceatalchioi, Băltenii de Jos, Ilganii de Jos, Pătlăgeanca, Gorgova, Vulturu, Ilganii de Sus, Crişan şi Mila 23.
Contractul de proiectare din cadrul proiectului a fost semnat la data de 13 decembrie 2007 cu firma SA Impuls SRL Constanţa, valoarea contractului ridicându-se la 214.200 lei. Serviciile de proiectare au fost încheiate la data 1 martie 2008. Proiectantul a asigurat, de asemenea, serviciile de consultanţă, costurile aferente au fost de 8.850 lei.
Contractul de execuţie a fost semnat la data de 22 mai 2009 cu Asocierea SC Deltacons SA Tulcea şi SC Filconstruct Sarichioi. Contractul s-a ridicat la suma de 8,18 milioane lei. La jumătatea lunii mai execuţia era realizată în proporţie de 86,7% şi fuseseră achitaţi către executant circa 7 milioane lei. Pentru finalizarea lucrărilor conform noului grafic era necesară virarea sumei de aproximativ 1 milion lei, conform doamnei Paula Giurea.
Diriginţia de şantier a fost atribuită societăţii SC PSI Line SRL Tulcea la data de 9 iunie 2009. Serviciile de dirigenţie s-au ridicat valoarea de 35.600 lei.
Furnizarea de produse au fost încredinţată firmei SC Grădinari Import Export Bucureşti la data de 25 noiembrie 2011. Aceste servicii au presupus costuri de peste 6,5 milioane lei.
Proiectarea şi execuţia racordului electric Sulina, Crişan, Sf. Gheorghe şi Chilia Veche a fost realizată de SC Baciu SRL Tulcea şi Enel Dobrogea Constanţa. Contractul în valoare de 263.000 lei a fost semnat la data de 11 decembrie 2009. Toate lucrările şi serviciile din cadrul proiectului au fost încheiate, excepţie facând contractul de execuţie.