Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2021
Abonament gratuit

PÂNĂ ÎN ANUL 2022Grupul Ariston vrea ca peste 80% din veniturile globale să fie generate de soluţii bazate pe energie regenerabilă

Companii /

Grupul Ariston vrea ca peste 80% din veniturile globale să fie generate de soluţii bazate pe energie regenerabilă

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Strategia Grupului Ariston prevede ca, până în anul 2022, peste 80% din veniturile acestuia la nivel global să fie generate de soluţii care folosesc energie din surse regenerabile, ne-a spus, într-un interviu, Cătălin Drăguleanu, Senior director Ariston România.

    Acesta ne-a precizat, printre altele: "Avem planuri ambiţioase în ceea ce priveşte diversificarea canalelor de vânzări, în contextul în care pandemia a favorizat creşterea segmentului online. Credem că aceas­tă tendinţă se va menţine şi după încheierea pandemiei şi că este o direcţie de dezvoltare pe termen lung, pe care ne propunem să o valorificăm".

    Interviu cu Cătălin Drăguleanu, Senior director Ariston România

    Reporter: Cum trece Ariston prin criza sanitară, peste care se suprapune criza energetică?

    Cătălin Drăguleanu: Pandemia ne-a pus pe toţi în faţa unei provocări excepţionale. Privind retrospectiv, acum un an şi jumătate, când a izbucnit pandemia, eram practic confruntaţi cu o situaţie fără precedent, căreia nimeni nu ştia cu exactitate cum să îi facă faţă şi putem spune că perioada trecută de atunci a fost una dintre cele mai provocatoare şi intense. Principala preocupare pentru noi a fost şi rămâne sănătatea colegilor, a colaboratorilor şi, desigur, a clienţilor noştri. Ne-am adaptat oferta şi spaţiile de lucru în aşa fel încât să primeze siguranţa tuturor, dar şi să putem continua businessul. Ca sistem de lucru, acolo unde a fost posibil, am implementat munca de acasă. Faptul că am fost o echipă bine închegată dinaintea pandemiei ne-a ajutat să lucrăm foarte bine şi de la distanţă.

    În acelaşi timp, ne-am adaptat sistemul de lucru pentru a răs­punde unei noi tendinţe, pe care am observat-o în ultimii doi-trei ani şi care a fost accentuată de pandemie: creşterea cererii pe segmentul online. În perioada restricţiilor, preocuparea oamenilor pentru confortul locuinţei a crescut, ceea ce a avut efecte pozitive pentru noi la nivelul vânzărilor.

    Reporter: Ce strategie abordaţi ca să depăşiţi mai uşor această perioadă?

    Cătălin Drăguleanu: În primul rând, ascultăm şi comunicăm permanent cu colegii, partenerii şi clienţii noştri. Chiar dacă a trecut deja mai bine de un an de la debutul pandemiei şi, în teorie, suntem mai bine adaptaţi, nu trebuie să omitem faptul că nu trăim în normalul cu care eram obişnuiţi. Rămânem conectaţi şi în comunitate şi ajutăm acolo unde putem, prin intermediul platformei Ariston pentru Comunitate, sprijinind cu produse şcoli, spitale, centre de bătrâni şi alte instituţii care au nevoie de confort şi acces la apă caldă.

    În ultimii ani, compania a accelerat eforturile şi investiţiile cu accent pe eficienţa energetică, în condiţiile în care aceasta a devenit un criteriu tot mai important în alegerea echipamentelor de încălzire. Tocmai de aceea, Ariston îşi consolidează portofoliul de produse cu accent pe conectivitate, eficienţă energetică şi soluţii inovatoare, cum sunt pompele de căldură, care prezintă un potenţial ridicat de dezvoltare pe piaţa locală. Acest segment de produse se va dezvolta tot mai mult, pe măsură ce gradul de educare a consumatorilor va creşte şi avantajele acestor soluţii inovatoare, cu eficienţă energetică ridicată şi impact minim asupra mediului vor fi tot mai apreciate.

    Astfel, strategia Grupului Aris­ton prevede ca, până în anul 2022, peste 80% din veniturile acestuia la nivel global să fie generate de soluţii care folosesc energie din surse regenerabile.

    Local, planurile noastre sunt, desigur, aliniate politicii Grupului, având în plan lansarea de noi produse, dar şi o creştere a vânzărilor la produsele deja consacrate, prin extinderea reţelei de distribuţie şi service. De asemenea, Ariston România are în vedere pe zona de service, pentru a face mai sigură şi mai uşoară interacţiunea dintre clienţi şi specialiştii Ariston, un avantaj mai ales în contextul actualei pandemii.

    Avem planuri ambiţioase în ceea ce priveşte diversificarea canalelor de vânzări, în contextul în care, aşa cum menţionam anterior, pandemia a favorizat creşterea segmentului online. Credem că această tendinţă se va menţine şi după încheierea pandemiei şi că este o direcţie de dezvoltare pe termen lung, pe care ne propunem să o valorificăm.

    Reporter: Cum este influenţată activitatea companiei de creşterea preţului gazelor naturale? A scăzut cererea de centrale pe gaz?

    Cătălin Drăguleanu: În acest moment, cu evoluţiile tehnologice actuale, centralele pe gaz în condensare reprezintă soluţia cu cel mai mare randament, atunci când vorbim despre murale mici. Sigur că orice consumator ia în calcul şi costul resurselor energetice atunci când alege un model de încălzire, însă trebuie să ţinem cont că, istoric, aceste creşteri fluctuează, vom ajunge la un punct de echilibru. O centrală este o inves­tiţie pe termen lung, iar ce putem face noi, ca producători, este să ne asigurăm că folosim tehnologii de înaltă performanţă, care aduc o eficienţă energetică ridicată. Ne-am dovedit în timp eficacitatea şi ne bucurăm de încrederea pe care clienţii continuă să o aibă în noi. Astfel, cererea de produse urmează cursul pe care l-am anticipat.

    Reporter: Intentionează compania să se orienteze mai mult către centrale pe lemne sau pe peleţi şi dacă da, ce investiţii face în acest sens?

    Cătălin Drăguleanu: Nu avem în portofoliu centrale pe lemne şi nu intenţionăm să le introducem, datorită politicii noastre axată pe sustenabilitate. Ne-am asumat, la nivel de Grup, un angajament puternic în cercetare şi dezvoltare. Pentru noi, inovaţia joacă un rol important şi ne dorim să fim primii în ceea ce priveşte soluţiile de încălzire a locuinţelor din toată lumea. Sustenabilitatea stă în centrul activităţilor noastre de cercetare şi dezvoltare şi suntem convinşi că doar astfel vom putea identifica şi aduce în casele oamenilor soluţii ale viitorului, tehnologie sustenabilă, cu un consum eficient.

    Astfel, ne concentrăm investiţiile pe soluţii care folosesc resurse regenerabile, cât mai prietenoase cu mediul. Ariston România a inclus deja în portofoliul său pompele de căldură - o tehnologie a viitorului şi o soluţie eficientă şi modernă prin care consumatorii pot obţine confortul dorit cu un consum de resurse redus. Pompele de căldură au capacitatea de a extrage căldura din mediul extern, transmiţând-o în interiorul unei clădiri. Avantajul este că se foloseşte energia electrică doar pentru a activa compresorul, în timp ce energia termică absorbită liber din mediul extern devine de 3-4 ori mai mare decât energia consumată. Este o tehnologie care aduce multiple beneficii, atât consumatorului, prin reducerea costului facturilor, cât şi mediului, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

    Reporter: Care este feedbackul din piaţă pentru această iarnă?

    Cătălin Drăguleanu: Piaţa întâlneşte provocări destul de mari anul acesta, din două puncte de vedere. Pe de o parte, criza materiilor prime la nivelul internaţional afectează livrările de produse şi piese de schimb, situaţie resimţită pe întreg lanţul de distribuţie, până la clientul final. Fiind în plin sezon, înregistrăm cea mai ridicată cerere de produse şi piese de schimb din tot anul şi este o provocare continuă să onorăm la timp toate solicitările.

    Pe de altă parte, şi firmele de service resimt o presiune tot mai mare. Şi pentru ele cele mai mari cereri de puneri în funcţiune ale produselor, revizii şi verificări tehnice periodice vin tot în sezon. Dacă în alţi ani reuşeau să acopere numărul de solicitări, începând cu anul trecut a intervenit provocarea impusă de pandemie şi numărul deplasărilor a fost limitat, pentru siguranţa tuturor.

    Reporter: Cum a evoluat cererea în acest an faţă de cea din anii trecuţi? Din ce zonă vine cu preponderenţă cererea?

    Cătălin Drăguleanu: Fiind în plin sezon, nu avem deocamdată date suficiente pentru a compara cu anul trecut. Din fericire pentru sectorul în care activăm, cererea pentru centrale şi boilere rămâne relativ stabilă, pentru că oamenii au nevoie de confort în permanenţă.

    Ce observăm nou şi ne bucură este interesul oamenilor pentru produse care folosesc tehnologie din ce în ce mai performantă, pe bază de resurse regenerabile. Ne referim la pompele de căldură, folosite pentru case. Mai observăm şi o cerere pentru cazanele ELCO (Germania) din partea segmentului rezidenţial, care a evoluat şi el odată cu pandemia: marii dezvoltatori îşi regândesc proiectele din zona comercială şi unii se reorientează catre ansambluri rezidenţiale. Având în portofoliu produse care deservesc o gamă largă de consumatori, fie că vorbim despre B2B sau B2C, avem privilegiul să observăm integrat trendurile. Iar ele ne spun că ne îndreptăm către soluţii complexe şi tehnologii din ce în ce mai prietenoase cu mediul.

    Reporter: Ce produse noi aveţi pe piaţă şi ce urmează să lansaţi?

    Cătălin Drăguleanu: Aşa cum am menţionat anterior, pompele de căldură joacă un rol din ce în ce mai important pentru portofoliul Ariston. Este vorba des­pre o tehnologie care, în Româ­nia, se află la început, însă ne aşteptăm ca popularitatea aces­teia să crească datorită faptului că vorbim despre o tehnologie sustenabilă, care permite amortizarea investiţiei făcute pentru achiziţionare într-un ritm destul de rapid, datorită consumului de energie redus şi eficienţei ridicate, în condiţiile în care 1 kw electric consumat produce aproximativ 5 kw de energie termică. Ariston comercializează în România pompele de căldură aer-apă din gama Nimbus S Net, cu cele trei modele: Plus, Compact şi Flex.

    Pompele de căldură Ariston Nimbus S Net oferă şi funcţia de conectivitate şi control prin aplicaţia ARISTON NET. În plus, procesele de automatizare folosite la pompele Ariston Nimbus S NET sunt dezvoltate şi produse chiar în Italia, în fabrica de elemente electronice a grupului Ariston, ceea ce permite o mare flexibilitate în instalare şi optimizarea continuă a softului, precum şi integrarea facilă cu sisteme solare, fotovoltaice şi generatoare auxiliare de căldură.

    Pe segmentul centralelor, anul acesta am lansat centrala Cares S Inox. Centrala are un preţ foarte bun, cel mai mic din portofoliu, are un schimbator din inox care oferă o întreţinere simplă şi costuri reduse.

    Reporter: Cum vedeţi pers­pectivele acestei pieţe şi ce modificări au loc în sector, dar şi în companie, în contextul în care cerinţele UE sunt de a reduce amprenta de CO2?

    Cătălin Drăguleanu: Grupul Ariston şi-a setat încă dinainte de publicarea de către CE a pachetului Fit for 55 o serie de obiective ambiţioase în ceea ce priveşte sustenabilitatea şi protecţia mediului. Sunt obiective pe termen scurt, dar cu un impact semnificativ în ceea ce priveşte sustenabilitatea, fapt care demonstrează preocuparea Grupului pentru acest subiect.

    Astfel, pentru 2022, Grupul şi-a setat ca obiective să obţină pes­te 80% din venituri din produsele bazate pe energie regenerabilă şi cu eficienţă sporită. De asemenea, un alt obiectiv este de a economisi peste trei milioane tone de emisii CO2 echivalent, datorită tehnologiilor noastre performante.

    Generarea de căldură pentru uz industrial şi rezidenţial - atât pentru încălzirea apei, cât şi pentru încălzirea spaţiului - reprezintă aproximativ jumătate din consumul total de energie la nivel global, doar o zecime fiind generată din surse regenerabile. În 2020, pe fondul lockdown-ului, aceste cifre au crescut.

    Ponderea consumului de energie rezidenţială este în mare parte dedicată confortului termic în Europa: încălzirea spaţiilor reprezintă 63,6% din total, în timp ce încălzirea apei reprezintă 14,8%. Restul de 21,6% se referă în principal la iluminat şi gătit. Soluţiile care ar putea contribui la o reducere semnificativă a cerinţelor de energie şi a emisiilor includ sistemele de încălzire urbană. Folosind instalarea pe scară largă a pompelor de căldură şi a tehnologiei de generare a căldurii regenerabile, până în 2050, încălzirea urbană ar putea furniza jumătate din cererea de încălzire a Europei, comparativ cu 12%, în prezent.

    Comunităţile energetice joacă, de asemenea, un rol din ce în ce mai important. Acestea sunt comunităţi localizate de utilităţi (private, publice sau mixte), în care utilizatorii finali, jucătorii de pe piaţă şi guvernele locale cooperează activ pentru a dezvolta o aprovizionare inteligentă cu energie, promovând optimizarea utilizării surselor regenerabile şi inovaţia tehnologică. Există aproximativ 3.000 de comunităţi în toată Europa, dintre care o treime se află în Germania şi 400 în Olanda. Creşterea constantă a acestor numere este susţinută de implementarea unor politici dedicate, reducerea costurilor energiei regenerabile, creşterea IoT şi conştientizarea tot mai mare a problematicii de mediu.

    Pompele de căldură sunt, în opinia noastră, soluţia cea mai sustenabilă pentru un viitor mai puţin poluant, mai prietenos cu mediul. Faptul că au un consum eficient şi că sunt prietenoase cu mediul sunt două dintre principalele motive pentru care pompele au devenit populare în ultimii ani. Nu reprezintă singura tehnologie prietenoasă cu mediul, dar este cea care a avut cele mai bune rezultate.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Smart City

    Materiale

    Mobilier

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Perspective

    Companii

    Internaţional