Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2022

PETRIŞOR GRINDEANU, CEO LASSELSBERGER CERAMICS ROMÂNIA:"Piaţa plăcilor ceramice a scăzut cu 20% în 2022, ca volum"

Amenajări /

"Piaţa plăcilor ceramice a scăzut cu 20% în 2022, ca volum"

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    "Costurile totale de producţie ale companiei au sporit cu peste 100%"
    "În 2021, preţul energiei reprezenta 30-40% din costul unui produs ceramic, astăzi ajunge la 60-70%"

    Volumul vânzărilor de pe piaţa autohtonă a plăcilor ceramice a scăzut cu aproximativ 20% anul acesta, pe fondul creşterii costurilor de producţie, spune Petrişor Grindeanu, CEO Lasselsberger Ceramics România - deţinătorul brandului CESAROM -, menţionând, însă, că valoarea vânzărilor de profil este aşteptată să urce, pe fondul preţurilor majorate, dar şi al faptului că se extinde cererea de plăci de dimensiuni mai mari, care sunt mai scumpe.

    "În România, ca volum, piaţa produselor ceramice a scăzut foarte mult în primele şase luni, cu 20%, dar noi am consemnat un declin sub 10%", afirmă Petrişor Grindeanu, adăugând: "Piaţa a scăzut din cauza consumului, care s-a diminuat foarte mult, în timp ce preţurile au crescut. Dacă anul trecut, preţurile produselor ceramice nu au crescut mult faţă de cele ale altor materiale de construcţii, anul acesta o mare influenţă au avut-o preţurile energiei. Pentru fabricarea produselor ceramice se consumă foarte multă energie - gaze şi electricitate -, astfel că resimţim direct impactul creşterilor preţurilor acestora. În 2021, preţul energiei reprezenta 30-40% din costul unui produs ceramic, astăzi ajunge la 60-70%. Pentru noi, costurile totale de producţie au crescut cu peste 100% anul acesta. O parte din creşterea costurilor a fost transferată în preţul produselor noastre, dar nu mai mult de 50%".

    Petrişor Grindeanu subliniază că societatea pe care o conduce a realizat multe investiţii în ultimii ani, orientate spre eficientizare, creşterea productivităţii şi scăderea costurilor. Domnia sa precizează: "Am reuşit ca anul acesta să nu transferăm toată creşterea costurilor în preţul final al produsului. Piaţa nu suportă aceste creşteri, dar noi am încercat să absorbim cât mai mult".

    În ultimii şase ani, grupul Lasselsberger Ceramics a investit 25 de milioane de euro în fabrica din Cluj-Napoca.

    "Anul acesta am terminat de instalat un proiect început în 2021, două noi linii de sortare automatizate, ceea ce înseamnă că în momentul de faţă sortăm automatizat absolut toate produsele noastre", spune Petrişor Grindeanu.

    Pentru 2023, compania are în vedere tot investiţii în eficientizare şi reducerea consumului de energie.

    CESAROM a deschis un showroom nou în Bucureşti, după o investiţie de un milion de lei

    Lasselsberger Ceramics Româ­nia, unicul producător local de plăci ceramice, a inaugurat în Bucureşti, luna trecută, cel mai nou showroom de gresie şi faianţă, după o investiţie de un milion de lei.

    Showroomul CESAROM îşi propune să ofere un concept inovator de expunere şi vânzare de plăci ceramice în România, mizând, totodată, pe consultanţă personalizată de specialitate pentru alegerea gresiei, faianţei şi decorurilor cermice. Procesul de vânzare este asistat de aplicaţii profesionale de proiectare 3D. Compania asigură servicii de livrare la domiciliu, iar până la data de 30 noiembrie, orice client beneficiază de un discount de 20% la orice achiziţie din acest showroom.

    Deschiderea noului spaţiu de expunere din capitală coincide cu aniversarea a 60 de ani de existenţă a brandului pe piaţa românească.

    "De-a lungul istoriei sale de 60 de ani, CESAROM a fost întotdeauna un deschizător de drumuri în domeniul plăcilor ceramice", a declarat, la inaugurarea showroomului, Petrişor Grindeanu, menţionând: "Întrucât cerinţele clienţilor se schimbă continuu, odată cu noile tendinţe ale pieţei, venim în întâmpinarea lor cu soluţii şi servicii inovatoare, iar showroomul din Bucureşti este un exemplu concret în acest sens. În cadrul acestuia le oferim clienţilor soluţii complete, adaptate în cele mai mici detalii nevoilor şi stilului oricărui spaţiu pe care aceştia doresc să-l amenajeze".

    Showroomul CESAROM le propune clienţilor conceptul MIX&MATCH, care presupune mixarea plăcilor din colecţii diferite, având la dispoziţie consultanţă personalizată oferită de specialiştii CESAROM. Astfel, clienţii au posibilitatea să-şi exprime creativitatea şi să aleagă decoruri perfect aliniate preferinţelor.

    Showroomul oferă soluţii pentru amenajarea de spaţii rezidenţiale şi non-rezidenţiale.

    CESAROM: "Dezvoltatorii aleg preponderent gresii porţelanate care imită rocile naturale"

    Când vine vorba de nevoile dezvoltatorilor în materie de plăci ceramice, potrivit datelor CESAROM, aceştia aleg preponderent produse pentru spaţiile comune din clădirile rezidenţiale, terase sau balcoane, mai exact gresii porţelanate care imită rocile naturale. Dintre acestea, cele mai căutate colecţii CESAROM sunt Granito, Tanum, Move şi Quartz.

    Pentru renovări sau amenajări de apartamente noi, consumatorii finali aleg dintr-o gamă diversă de produse şi designuri, în funcţie de dimensiunea plăcii, suprafaţa lucioasă sau mată, modelul, respectiv culoarea. Cele mai cerute modele CESAROM sunt plăcile ceramice cu dimensiunea 60X30 cm precum colecţiile Statuario, Piedra, Cream sau Crust.

    Formatul 60X30 cm este şi cel mai bine vândut pe piaţa locală, cu o cotă de peste 25% din totalul plăcilor ceramice comercializate.

    La nivel de buget alocat plăcilor ceramice, acesta a atins un prag mediu în România între 60-80 lei pe metru pătrat, în contextul în care în 2021 piaţa locală de plăci ceramice a crescut cu aproximativ 6% comparativ cu anul precedent, atingând o valoare de circa 210 milioane de euro şi 40 milioane de metri pătraţi.

    CESAROM: "Pentru anul 2022, ne propunem o creştere cu 12% a cifrei de afaceri"

    Lasselsberger Ceramics România are ca obiectiv pentru 2022 o creştere a cifrei de afaceri cu 12%, după ce, în 2021, a înregistrat un avans de 4% comparativ cu anul precedent, la 176 de milioane de lei.

    În 2022, Lasselsberger Ceramics România a continuat să implementeze investiţii în valoare de peste două milioane de euro, direcţionate către dezvoltarea unei linii de rectificare a gresiei şi faianţei şi lansarea de noi game de produse utilizând această tehnologie. Un alt obiectiv a fost deschiderea noului showroom CESAROM din Capitală, inaugurat la începutul lunii octombrie.

    Totodată, în urma investiţiilor în fabrica de la Cluj-Napoca, CESAROM a lansat în 2022 peste 150 de plăci ceramice de gresie şi faianţă.

    Noutăţile CESAROM de anul acesta includ formate tot mai mari, noi modele de gresii porţelanate rectificate, cu suprafeţe super lucioase de 120x60cm, faianţe rectificate cu dimensiuni de 90x30 cm şi 60x30cm, dar şi piese speciale precum mozaicuri porţelanate, plinte sau trepte. Noile produse se înscriu în portofoliul de soluţii complete al CESAROM.

    Tot în 2022, compania a lansat ARdesigner, o aplicaţie web bazată pe tehnologia realităţii augmentate, care funcţionează pe conceptul unei "cabine de probă" virtuale, unde utilizatorii au posibilitatea să vizualizeze gresia şi faianţa CESAROM în propria încăpere. Aplicaţia se adresează atât persoanelor care renovează sau finisează un apartament sau o casă, dar şi proiectelor rezidenţiale sau comerciale. În plus, retailerii parteneri CESAROM pot beneficia de avantajele ARdesigner, întrucât clienţii acestora pot scana codul QR ARdesigner care conduce utilizatorul direct în aplicaţie.

    Petrişor Grindeanu declară: "Anul trecut am înregistrat un record în ceea ce priveşte productivitatea, lucru care s-a putut observa şi în dezvoltarea şi lansarea noilor colecţii de gresie şi faianţă. Un alt obiectiv important pe care l-am atins în 2021 a fost lansarea CESAROM safe+ prima gamă de plăci ceramice produsă în România cu protecţie antibacteriană, rezultat al cercetării şi inovaţiei specialiştilor noştri. Pentru anul 2022, ne propunem o creştere cu 12% a cifrei de afaceri, susţinută atât de investiţiile în tehnologie, cât şi de eforturile pe care le depunem pentru a veni cu noi soluţii în materie de gresie şi faianţă".

    Volumul de gresie şi faianţă comercializat de companie în 2021 s-a ridicat la aproximativ 40 de milioane de metri pătraţi, în creştere cu 6% faţă de anul 2020.

    Cele mai solicitate produse din portofoliul CESAROM în 2021 au fost gresiile porţelanate, iar dintre acestea compania a înregistrat vânzări de top cu formatul de gresie porţelanată cu dimensiunea 60x30 cm.

    Din datele companiei, românii care au achiziţionat plăci ceramice CESAROM în 2021 au alocat un buget care a variat între 3.500 lei şi 4.000 lei în funcţie de preferinţe, de la un buget mediu cuprins între 2.500 lei şi 3.500 lei înregistrat cu un an în urmă. Creşterea bugetului vine ca urmare a măririi suprafeţelor placate şi a creşterii generalizate a preţului gresiei şi faianţei, ca urmare a majorării costurilor energiei şi materiilor prime utilizate în industria ceramică. Totodată, potrivit CESAROM, o influenţă im­portantă asupra bugetului alocat de români o generează atât puterea economică a oraşului de reşedinţă, cât şi gradul de informare asupra caracteristicilor tehnice şi funcţionale ale gresiei şi faianţei. În topul regiunilor care au generat cele mai mari vânzări anul trecut pentru produsele CESAROM s-au situat marile oraşe precum Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Timişoara.

    Exporturile reprezintă 5-10% din vânzările companiei.

    CESAROM este unul dintre brandurile cu tradiţie din România, având o istorie de 60 de ani. Marca CESAROM este produsă în fabrica Sanex SA din Cluj-Napoca, companie care a devenit, începând cu anul 2004, membră a grupului austriac Lasselsberger GmbH, lider în producţia europeană de plăci ceramice (gresie, faianţă şi decoruri ceramice).

    În prezent, capacitatea totală de producţie din cadrul fabricii Sanex din Cluj-Napoca se ridică la peste 8 milioane de metri pătraţi anual. Sanex comercializează gresie, faianţă şi plăci decor.

    -----------

    Potrivit Cesarom, piaţa de plăci ceramice va scădea cu 15% în volum, anul acesta, faţă de 2021, iar valoric va creşte cu 20%, pe fondul majorărilor de preţuri. În 2021, piaţa de plăci ceramice a crescut cu aproximativ 6% comparativ cu anul precedent, atingând o valoare de circa 210 milioane de euro şi 40 milioane de metri pătraţi.

    -----------

    Andreea Bodola, director de marketing al Lasselsberger Ceramics România: "Prin deschiderea noului showroom CESAROM în Capitală ne dorim să le oferim românilor un nou concept de prezentare şi vânzare a plăcilor ceramice, astfel încât să aibă posibilitatea să aleagă cât mai uşor şi cu îndrumare de specialitate gresia, faianţa şi decorurile ceramice. S-au dus vremurile potrivirilor perfecte. Trăim vremuri provocatoare cu atât de multe texturi, culori şi nuanţe disponibile. Mixăm deja mobilier sau ţesături. De ce să nu mixăm şi să asortăm şi plăcile ceramice CESAROM? Gama largă de soluţii ceramice încurajează încălcarea regulilor prin mixarea plăcilor din colecţii diferite".

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective