Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

Proiectele moderne cu elemente industriale, în tendinţele anului

Amenajări /

Proiectele moderne cu elemente industriale, în tendinţele anului
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    2016 se arată un an al noutăţilor şi al efectelor dramatice, al eleganţei şi confortului în designul interior, apreciază Ioana Tinca, directorul general al "Interior Store". Potrivit domniei sale, anul acesta vom vedea mult mai multe proiecte moderne decât în anii trecuţi, iar elementele industriale nu vor lipsi din acestea. Ioana Tinca a avut amabilitatea să ne acorde un interviu despre tendinţele în design interior, evoluţia companiei sale după perioada de criză şi preferinţele clienţilor.

    Interviu cu Ioana Tinca, director general Interior Store

    Reporter: Cum a evoluat piaţa designului interior anul trecut şi ce perspective are în 2016?

    Ioana Tinca: Piaţa designului interior şi a mobilierului de lux a înregistrat creşteri încă din anul 2013. Trendul pozitiv al pieţei imobiliare, faptul că multe dintre proiectele începute au fost reluate şi finalizate, precum şi demararea unor proiecte imobiliare noi au ajutat foarte mult piaţa desig-nului interior.

    2015 a fost, din punctul nostru de vedere, un an bun, un an cu multe proiecte de vânzări. Ne aşteptăm ca evoluţia pozitivă să continue şi în acest an, iar 2016 să aducă o creştere a numărului de clienţi şi proiecte cu cel puţin 30% faţă de anul trecut. Reporter: Ce tendinţe sunt în acest an, atât legate de modele, cât şi de culori şi materia prima utilizată?

    Ioana Tinca: 2016 se arată un an al noutăţilor şi al efectelor dramatice, al eleganţei şi confortului îmbinate perfect în interioare aerisite şi spectaculoase, în acelaşi timp.

    În ceea ce priveşte stilul amenajărilor, cu siguranţă în 2016 vom vedea mult mai multe proiecte moderne decât în anii trecuţi, iar elementele industriale nu vor lipsi din acestea. De asemenea, stilul clasic reinterpretat are clientela sa, aşa că îl vom regăsi şi anul aces-ta în destul de multe locuinţe.

    Albastrul va fi, cu siguranţă, culoarea anului, dar asta nu înseamnă că nu vom regăsi şi culori metalice sau roz în noile interioare.

    Din punct de vedere al materialelor, tendinţa utilizării materialelor naturale este foarte mare. Lemnul natur, piatra naturală şi blana vor fi în topul preferinţelor.

    Reporter: Ce buget alocă clienţii pentru achiziţionarea produselor de mobilier şi accesoriilor?

    Ioana Tinca: Bugetele alocate de către clienţii noştri pentru achiziţionarea de mobilier şi decoraţiuni interioare variază foarte mult, datorită unor elemente precum: nivelul veniturilor, gama şi nivelul de produse pentru care optează, mărimea locuinţei etc.

    Interior Store comercializează o gama vastă de produse, atât din segmentul mediu, cât şi mediu plus şi premium, ceea ce ne ajută să oferim clienţilor noştri cele mai bune soluţii de amenajare, mobilare şi decorare în funcţie de bugetul pe care aceştia îl deţin.

    În general, bugetele clienţilor noştri pentru mobilarea, utilarea şi decorarea unei locuinţe cu produse din nivel mediu, pornesc de la 8.000 euro şi pot ajunge până la 20-30.000 euro pentru aceeaşi locuinţă cu produse premium.

    În ultimii ani, avem foarte multe proiecte cu bugete mari alocate pentru mobilare şi decorare, ceea ce ne bucură foarte mult.

    Reporter: Cum au evoluat preţurile în domeniul mobilei?

    Ioana Tinca: În ultimii ani, a existat o uşoară tendinţă de creştere a nivelului de preţuri, în special pentru produsele de nivel mediu. Creşterile înregistrate pentru aceste produse nu au depăşit însă 3%-5%.

    Avem însă şi câţiva furnizori de produse premium care şi-au majorat preţurile cu până la 12%. Cu toate acestea, vânzările nu au fost afectate de aceste creşteri, mai ales în segmentul de lux.

    Reporter: Cum s-au educat consumatorii, în aceşti ani de criză?

    Ioana Tinca: Este adevărat că am observat câteva schimbări importante în comportamentul clienţilor noştri în şi după perioada de criză economică, însă aceste schimbări ne-au bucurat.

    Aceştia au început să fie mult mai atenţi şi mai interesaţi de achiziţiile pe care le fac, cel puţin în acest domeniu. Dacă înainte deciziile de cumpărare erau foarte rapide şi determinate în general doar de aspectele estetice, în ultimii ani clienţii noştri au început să solicite cât mai multe informaţii despre produsele pe care doresc să le achiziţioneze - informaţii legate în general de materialele din care acestea sunt realizate, de finisaje, dar şi de garanţie şi servicii conexe. Acesta este însă un lucru pozitiv pentru noi, pentru că doar aşa clienţii pot face diferenţa între produsele comercializate pe piaţă.

    Reporter: Ce produse oferă Interior Store pentru a se diferenţia de ceilalţi competitori?

    Ioana Tinca: În primul rând, Interior Store oferă o gama completă de produse pentru amenajarea, mobilarea şi decorarea locuinţei -începând de la produse pentru finisaj, până la mobilier şi decoraţiuni interioare.

    Interior Store comercializează produsele a peste 600 de branduri, marea majoritate a furnizorilor noştri fiind companii din Italia, însă lucrăm şi cu furnizori din Anglia, Franţa şi Spania.

    Cred că ceea ce ne diferenţiază de competitorii noştri este şi faptul că oferim clienţilor soluţii complete pentru locuinţele lor - începând de la proiectare şi până la predarea la cheie a proiectului, în bugetul alocat de fiecare client în parte.

    Reporter: S-a simţit criza pe piaţa mobilierului de lux?

    Ioana Tinca: Nu atât de mult că în alte domenii. Pentru noi, criza nu s-a resimţit la nivelul produselor de lux, ci la segmentul mediu de produse.

    În perioada de criză economică, vânzările produselor de lux nu au înregistrat modificări semnificative în niciun fel, clienţii produselor premium rămânând fideli.

    Scăderi au fost înregistrate, în schimb, la nivelul produselor medii - unde clienţii nu au mai fost dispuşi să facă investiţi în locuinţe.

    Reporter: Ce strategie a abordat compania pentru a depăşi perioada de criză?

    Ioana Tinca: Interior Store a depăşit cu bine perioada de criză. În acea perioadă, compania noastră a făcut multe investiţii - care ne-au şi ajutat să depăşim momentul.

    Nu putem spune că au existat modificări semnificative ale preţurilor în acea perioadă, cel puţin nu pentru produsele pe care Interior Store le comercializează. Foarte puţini furnizori au ales să facă modificări ale listelor de preţuri atunci.

    Reporter: Ce cifră de afaceri aţi realizat anul trecut faţă de 2014?

    Ioana Tinca: Anul 2015 a adus o creştere a cifrei de afaceri pentru compania noastră. Vânzările în 2015 au crescut cu aproximativ 30% faţă de anul 2014.

    Reporter: Care este relaţia modernă dintre tehnologie şi design?

    Ioana Tinca: Tehnologia are un rol foarte important şi în designul interior, ca în mai toate domeniile în prezent. Începând de la produsele specifice proiectării de design interior şi până la tehnologia foarte avansată pe care o regăsim în fabricile furnizorilor noştri - aceasta are o importantă deosebită şi oferă foarte multe avantaje.

    Reporter: Cum privesc/ce aşteptări au persoanele ultrabogate de la design?

    Ioana Tinca: În general, mulţi dintre clienţii noştri au venituri foarte mari - în special clienţii produselor premium.

    Este greu de răspuns la această întrebare, pentru că ţine foarte mult de fiecare persoană în parte, de aşteptările pe care le are şi de cum tratează în general orice subiect. Am întâlnit, în cei peste zece ani de activitate, foarte mulţi oameni cu care am lucrat; iar acesta este un domeniu în care trebuie să ajungi să cunoşti omul pentru a putea obţine pentru el ceea ce îşi doreşte; şi fiecare dintre ei este diferit, are aşteptări şi cerinţe unice.

    În general, clienţii noştri cu venituri foarte mari sunt foarte pretenţioşi şi caută să obţină întotdeauna "altceva", ceva unic, personalizat - care să vorbească de la sine. Aceştia optează în special pentru un stil clasic sau clasic reinterpretat, cu produse personalizate special pentru ei.

    Pentru noi, fiecare proiect este foarte important - însă cu siguranţă, când ai şi un buget generos cu care să faci lucruri spectaculoase, ai mult mai multe opţiuni, pentru că totul să iasă perfect!

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional