Revolut investeşte un miliard de euro pentru extinderea în Franţa şi vizează o licenţă bancară locală
Internaţional / 16 iunie

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 55 de milioane de clienţi la nivel global, a anunţat, în cadrul summitului de investiţii Choose France, o investiţie masivă de un miliard de euro în următorii trei ani pentru extinderea operaţiunilor sale în Franţa. Compania îşi propune să obţină o licenţă bancară franceză, consolidându-şi astfel prezenţa în Europa Occidentală. Parte a acestei strategii este deschiderea unui nou sediu regional în Paris, care va coordona operaţiunile Revolut din Europa de Vest. Compania a anunţat că va crea cel puţin 200 de noi locuri de muncă în Franţa, adăugându-se celor aproximativ 300 de angajaţi deja prezenţi în această ţară. "Cu noul nostru sediu de la Paris, intenţionăm să construim relaţii mai strânse cu autorităţile de reglementare şi cu clienţii noştri, sporind şi mai mult încrederea pieţei", a declarat Pierre Décoté, director în cadrul băncii digitale.
Franţa - cea mai dinamică piaţă din UE pentru Revolut
Franţa s-a dovedit a fi cea mai rapidă piaţă de creştere pentru Revolut în UE, compania raportând peste cinci milioane de clienţi. În ansamblul Europei, Revolut are aproximativ 40 de milioane de utilizatori. Chiar dacă şi-a obţinut licenţa bancară în Marea Britanie abia în 2024, Revolut continuă să folosească Lituania ca bază strategică pentru operaţiunile sale europene, sub supravegherea Băncii Centrale Europene.
Provocările din Germania
În timp ce Revolut îşi consolidează poziţia în Franţa, piaţa germană se dovedeşte mult mai dificilă. Deşi compania are peste două milioane de clienţi în Germania, se confruntă cu concurenţă acerbă din partea altor jucători locali puternici precum Trade Republic şi N26. "Germania este o piaţă dificilă", a recunoscut Antonie Le Nel, directorul de marketing al Revolut. Stilul conservator al consumatorilor germani, care preferă economisirea clasică în detrimentul investiţiilor, reprezintă o provocare semnificativă pentru modelul de afaceri al companiei. Pentru a-şi creşte vizibilitatea, Revolut a lansat o campanie publicitară în Germania cu sprijinul fotbalistului Mario Götze, iar în viitor plănuieşte să lanseze produse noi: carduri de credit, împrumuturi imobiliare şi chiar servicii de telefonie mobilă.
De la start-up fintech la jucător bancar major
Fondată în 2015 de Nik Storonsky şi Vladyslav Yatsenko, Revolut s-a impus rapid prin produse precum carduri de debit internaţionale, schimburi valutare competitive, tranzacţii fără comisioane, criptomonede şi conturi de business. Evoluţia sa de la un start-up fintech la un jucător bancar cu ambiţii globale este reflectată în strategia sa actuală de expansiune teritorială şi reglementare locală. Cu investiţii ambiţioase şi o prezenţă digitală tot mai sofisticată, Revolut pare hotărâtă să redefinească peisajul bancar european, în ciuda provocărilor regionale.