Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 2 / 2021
Abonament gratuit

"Rezultatele Electromagnetica - în acord cu condiţiile anului trecut"

Companii /

"Rezultatele Electromagnetica - în acord cu condiţiile anului trecut"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Electromagnetica, societate 100% românească ce activează în domeniul producerii şi furnizării de energie şi corpuri de iluminat, şi-a crescut, anul trecut, cifra de afaceri cu 11%, faţă de cea din 2019, în primul rând ca urmare a creşterii activităţii de furnizare de energie electrică, potrivit rezultatelor raportate de companie Bursei de Valori Bucuresti (BVB). Conform raportării companiei, Electromagnetica a înregistrat, în 2020, un profit de 2,32 milioane lei, în scădere faţă de cel din anul precedent, care s-a cifrat la 4,48 milioane lei.

    "Rezultatele financiare sunt în acord cu condiţiile anului trecut, dar rămânem o societate profitabilă, cu un profit de 2,32 milioane lei, mai mic faţă de ceea ce ne-am dorit şi am sperat, dar în regulă ţinând cont de specificitatea lui 2020", ne-a spus, într-un interviu, Eugen Scheuşan, director general al Electromagnetica.

    Deşi în anul 2020 restricţiile sociale au avut un puternic impact economic în diverse domenii de activitate, Electromagnetica a reuşit să se impună pe pieţele pe care activează, menţinându-şi un echilibru financiar şi reuşind să îşi dezvolte activitatea pe piaţa licenţiată cu o creştere de 17% comparativ cu anul 2019. În ultimul trimestru al anului trecut s-a constatat o revenire a condiţiilor economice şi activitatea nelicenţiată a cunoscut o creştere de 17%, după ce, în primele trei trimestre, a fost afectată de limitarea activităţii colaboratorilor, ca urmare a restricţiilor sociale cu impact economic.

    Societatea a demonstrat prudenţă şi adaptare, având în vedere reducerea datoriilor curente şi a ponderii cheltuielilor totale în cifra de afaceri, într-un mediu economic precar, aşa cum a fost cel din 2020.

    Electromagnetica este o societate pe acţiuni înfiinţată în anul 1930 şi îşi desfăşoară activitatea în mai multe domenii, cele mai importante fiind activităţile în domeniul eficienţei energetice (producerea de corpuri, sisteme şi soluţii de iluminat cu LED; statii de incarcare automobile electrice); închirierea de spaţii pentru birouri, spaţii industriale, terenuri şi furnizare de utilităţi; producerea de energie electrică din surse regenerabile (produsă în centrale hidroelectrice de mică putere) şi furnizarea de energie electrică.

    (Interviu cu Eugen Scheuşan, director general Electromagnetica)

    Reporter: Anul trecut a crescut cifra de afaceri a companiei, dar a scăzut profitul. Cum a decurs activitatea Electromagnetica în an pandemic?

    Eugen Scheuşan: Rezultatele financiare înregistrate sunt în acord cu condiţiile anului trecut, dar rămâ­nem o societate profitabilă, cu un profit de 2,32 milioane lei, mai mic faţă de ceea ce ne doream şi de ceea ce speram, dar este în regulă, ţinând cont de specificitatea anului 2020. Strategia noastră a fost de adaptare la condiţiile create de pandemie. Am avut şi noi cazuri de Covid-19, pe care le-am tratat în acord cu legislaţia. Lucrul de acasă a fost, evident, pentru cei cărora li se potriveşte - o parte din proiectare, scriitorii de software, partea de furnizare de electricitate... În aceas­tă perioadă grea Electromagnetica nu a disponibilizat niciun angajat.

    Ne-am onorat contractele în întregime, însă, din păcate, pe partea de iluminat public, ţinând cont de pandemie, activitatea noastră nu s-a mai derulat atât de bine, pentru că a scăzut numărul comenzilor. În sectorul privat, unele investiţii pe iluminat au fost amânate, dar au crescut contractele la export. Am avut şi o perioadă, în special în mijlocul anului, când a trebuit să reducem orele de muncă, cu ajustarea corespunzătoare a veniturilor. Am început cu cei din conducere, am explicat, s-a înţeles acest sacrificiu şi am rulat o perioadă de trei luni în program de patru zile pe săptămână.

    Reporter: A fost nevoie de o digitalizare forţată sau eraţi deja în parametrii care să permită lucrul de acasă în cazul unora dintre angajaţi?

    Eugen Scheuşan: Fabrica era deja digitalizată: sectorul financiar-contabil, cercetarea-proiectarea, sistemul de management al calitatii, care au sustinut partea de productie.

    Reporter: Aţi menţionat că activitatea a crescut pe partea de export. Ne puteţi oferi mai multe detalii pe subiect?

    Eugen Scheuşan: Activitatea de export a crescut cu 2% faţă de anul anterior. Menţionăm contractele cu ABB Italia pentru produse electrotehnice, cu Draexlmaier pentru subansamble auto la BMV şi Maserati, Yazaki, TROX Germania pentru domeniul ventilaţiei, precum şi cu Makita pentru domeniul handy tools.

    Reporter: Aveţi de suferit ca urmare a dificultăţilor cu care se confruntă unităţile din HoReCa? Există contracte pe care nu le-aţi mai încheiat sau la care s-a renunţat?

    Eugen Scheuşan: Din fericire, nu aveam contracte directe cu HoReCa. Ne ocupăm de iluminatul ora­şului Techirghiol, care este o zonă puternic dependentă de turism, însă partea care ne priveşte pe noi nu a fost afectată în vreun fel.

    Urmează să participăm la procedurile de licitaţie organizate de autorităţile publice locale cu finanţare prin AFM, cât şi la ofertarea de staţii de încărcare automobile electrice către beneficiari finali pe programul Electric-Up iniţiat de AFM. Aceste programe, în momentul de faţă, se derulează cu întârziere.

    Reporter: Deşi cea mai mare parte a cifrei de afaceri vine din zona corpurilor de iluminat, totuşi activitatea companiei se focusează foarte mult pe staţiile de încărcare a automobilelor electrice. În ce punct aţi ajuns în acest domeniu?

    Eugen Scheuşan: Pe partea de electromobilitate, avem o întreagă familie de staţii de încărcare, atât în curent alternativ, cât şi în curent continuu, pe toate sistemele de conectare aprobate pentru România, cu puteri pentru staţiile de curent continuu între 50 şi 150 de kW, şi putem încărca, în momentul de faţă, aproape orice automobil electric care există în piaţă.

    Reporter: De unde vin comenzile pentru aceste sisteme de încărcare?

    Eugen Scheuşan: Comenzile au venit tot din partea Electromagnetica, în special în cadrul departamentului de furnizare de energie electrică. Colaborăm foarte bine cu două companii din Bucureşti deţinătoare de flote de automobile electrice, în regim de închiriere, care vin şi încarcă maşinile la Electromagnetica. Acum sunt instalate circa 36 de staţii în curtea fabricii şi suntem la limita reţelei interioare şi alimentabile în exterior cu energie de la Electromagnetica. Avem în plan să îmbogăţim compania cu nişte MW, astfel încât să putem lărgi această cooperare, pentru că cerere există în continuare din partea unor astfel de beneficiari. În acest caz, amortizarea staţiilor se reali­zează prin serviciile care au ca obiect final alimentarea cu energie electrică a maşinilor electrice.

    Acum, ne îndreptăm cu oferte către contractele realizate pe programul de mediu derulat din fonduri europene. Electromagnetica are majoritatea activităţii sale dirijate către utilizarea eficientă a energiei electrice. În acest sens, există sistemele de telegestiune care vizează măsurarea la distanţă cu precizie a consumului de energie electrică cu producţia de energie electrică în grupul celor zece microhidrocentrale de pe râul Suceava şi, mai nou, cu încărcarea automobilelor electrice. Deci suntem puternic ancoraţi în acest program atât de susţinut de UE.

    Reporter: Care sunt obstacolele pe care le întâmpinaţi în activitatea zilnică?

    Eugen Scheuşan: Într-un interviu precedent vă spuneam că, în cadrul unei licitaţii organizate de CNAIR, suntem poziţionaţi pe primul loc la 6 loturi pe culoarul est-vest, însă nici până acum nu există un semn că ar putea demara activitatea, nu am fost invitaţi nici măcar să semnăm vreun contract. Probabil că nici în viitorul apropiat nu se vor schimba lucrurile.

    Reporter: Cum apreciaţi competiţia din domeniu?

    Eugen Scheuşan: Din punct de vedere al cercetării, proiectării şi fabricaţiei de staţii de încărcare nu ştiu să existe alţi producători ro­mâni. Există importatori români care ar intra în competiţie cu noi. În cadrul programului declarat de factorii politici pentru susţinerea industriei româneşti cred că ar trebui să intrăm în calcul cu prioritate.

    Reporter: Cum a început anul acesta pentru Electromagnetica?

    Eugen Scheuşan: Anul acesta a început bine, sunt câteva întârzieri la plăţi, inclusiv din fonduri UE şi suntem siliţi să folosim creditele pe scară mai largă, dar este o situaţie temporară care se va rezolva în următoarele luni.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Mobilier

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Licitaţii

    Bursa Construcţiilor 2 / 2021

    Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

    Investiţii

    Perspective

    Legea

    Companii

    Internaţional