Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2020
Abonament gratuit

Workspace Studio anunţă tendinţele care se conturează în amenajările spaţiilor de lucru

G.U. Ştirile Zilei /

Workspace Studio anunţă tendinţele care se conturează în amenajările spaţiilor de lucru

Workspace Studio, companie specializată în soluţii ergonomice de amenajare a birourilor şi partener unic acreditat al Herman Miller în România, anunţă tendinţele care se conturează în amenajările spaţiilor de lucru, conform unui comunicat de presă. Birourile actuale sunt adaptate la un sistem de muncă hibrid office -remote. Astfel, spaţiile deschise devin mai aerisite, cu staţii de lucru ergonomice şi flexibile, cabinele acustice asigură intimitate şi separare la cerere, în timp ce zonele multifuncţionale cresc ca pondere în suprafaţă.

Potrivit sursei citate, anul trecut Workspace Studio a derulat câteva zeci de proiecte de amenajări şi reamenajări de birouri pentru organizaţii care au adoptat un model de munca hibrid office -remote. Reprezentanţii companiei remarcă direcţiile care domină noua filozofie de amenajare a spaţiilor de lucru ergonomice în era post-pandemie.

Open Office devine "mai open"

După un an complicat pentru angajatori şi angajaţi deopotrivă, munca a devenit mai flexibilă atât din perspectiva orelor de program, cât şi din cea a locului din care se desfăşoară. Birourile se reinventează ca spaţii destinate colaborării fizice sau virtuale. Acestea devin adesea mai exclusiviste, dedicate celor mai valoroşi angajaţi, celor care inovează şi creează valoare.

''Deservind un număr mai redus de angajaţi care vin zilnic la birou, se integrează spaţii mai largi, o ventilare foarte bună a aerului şi materiale de calitate, care permit sanitizare şi curăţenie constante. Spaţiile deschise tip open office devin mai deschise, mai aerisite şi mai flexibile'', declară Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, companie specializată în amenajări ergonomice pentru birouri.

Cabine acustice inteligente

Conform comunicatului, pentru a facilita lucrul în echipă, colaborarea şi schimbul de idei, numărul de separeuri creşte, însă nu sub forma unor camere cu pereţi, ci ca zone delimitate, cu elemente decorative şi de mobilier, sau cabine acustice.

De altfel, odată cu nevoile de intimitate şi separare apărute în birouri în contextul crizei sanitare, cererea de cabine acustice ergonomice a crescut la nivel global, dar şi local. În 2020, cabinele acustice au generat pentru Workspace Studio vânzări de 2 ori mai mari faţă de anul precedent.

Anul acesta, Workspace Studio aduce în România "Framery One", prima cabină acustică total conectată. Modelul Framery One a fost lansat recent de producătorul finlandez Framery, lider global în soluţii acustice pentru birou, şi cuprinde tehnologie integrată pentru susţinerea colaborării la distanţă.

''Cabina Framery One este un mediu ideal pentru video conferinţe. Distanţa dintre utilizator, cameră şi ecran este optimă, iar zgomotul din exterior este eliminat complet, astfel încât colaborarea la distanţă este eficientă şi productivă. Acest tip de spaţii, care asigură atât intimitate şi distanţare, cât şi conectare şi prezenţă, devin o constantă în proiectele pe care le demarăm în acest an'',spune Horaţiu Didea.

Framery One nu este doar izolată fonic, ci are, de asemenea, un ecran tactil de înaltă rezoluţie şi o interfaţă de utilizator intuitivă, iar utilizatorul poate controla fluxul de aer şi iluminatul.

Astfel, Framery One poate fi o staţie de lucru personală complet conectată, care permite separare în interiorul spaţiilor deschise.

Wellbeing şi flexibilitate

Wellbeing-ul angajaţilor a devenit o prioritate pentru organizaţiile orientate către oameni. Acestea iau măsuri pentru menţinerea sănătăţii fizice şi psihice a angajaţilor, astfel încât aceştia să rămână productivi şi engaged, indiferent de locul în care muncesc.

Starea de bine, de siguranţă şi confort este asociată în ultima vreme cu propria locuinţă, astfel că amenajările birourilor actuale introduc mai multe concepte din designul rezidenţial, notează sursa citată.

''Aşa cum designul staţiilor de lucru se integrează în case pentru adaptare la work from home, la fel bucătăria, zonele de living sau dining sunt armonizate în designul birourilor. Rezultatul este un loc flexibil şi cald, care îi face pe angajaţi să se simtă ca acasă. Efectul psihologic este de creştere a engagement-ului şi performanţei'', spune Horaţiu Didea.

Zone multifuncţionale pentru relaxare, conectare, învăţare şi schimb de idei

Activităţile realizate de angajaţi la birou s-au schimbat fundamental în ultimii ani, datorită mobilităţii crescute a instrumentelor de lucru - laptop-uri, telefoane mobile, acces la Internet şi date. Munca individuală de procesare poate fi realizată de oriunde, în timp ce biroul rămâne destinaţia pentru inovaţie, munca în echipă, colaborare, schimb de idei sau informaţii, potrivit comunicatului.

După luni de distanţare, angajaţii revin la birou cu dorinţă de conectare, dar şi oarecare reticenţă la apropiere. Prin urmare birourile au nevoie mai mult ca oricând de zone pentru relaxare şi socializare informală, de cafeterii aerisite şi spaţii care pot servi activităţi variate. Zonele cu funcţionalitate multiplă ajung să depăşească 50% din suprafaţa birourilor.

''Vremea brainstorming-urilor ce au loc într-o sală de şedinţe formală a apus. Acest tip de interacţiuni pot avea loc într-o zi în cafeterie, în altă zi în picioare la o masă de lucru separată de panouri acustice sau într-o altă zi pe zoom. Flexibilitatea este cheie şi trebuie susţinută prin multifuncţionalitate. Spaţiile nu mai pot fi dedicate unei singure activităţi, cu unei suite de activităţi menite să creeze valoare'', adaugă Horaţiu Didea.

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Preţuri medii ale materialelor de construcţii

Bursa Construcţiilor 8 / 2020

Preţul mediu al materialelor de construcţie a fost calculat pe baza ofertelor valabile la jumătatea lunii octombrie 2020. Comercianţii menţionează că preţurile pot fi negociate în funcţie de cantitatea achiziţionată, modalitatea de plată, termenul de plată, iar transportul este inclus în preţ pentru valori mai mari ale facturii.

Finanţare

Licitaţii

Bursa Construcţiilor 8 / 2020

Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional