Strategia de business pe termen mediu a BASF, producator de substante chimice pentru industria constructiilor, prevede cresterea vanzarilor companiei in medie cu 6% pe an pana in 2020. Per total, obiectivele de vanzari ale companiei ajung la 115 miliarde de Euro, cu o tinta de crestere a profitabilitatii care proiecteaza EBITDA la 23 de miliarde de Euro in 2020.
"Amploarea competentelor si a cunostintelor de care dispunem in cadrul companiei si faptul ca le putem integra ne diferentiaza puternic de concurentii nostri," a spus domnul Kurt Bock, Presedintele Consiliului Director al companiei. "Printre acestea se numara resursele noastre de cercetare si inovatie, baza noastra tehnologica extinsa, calitatea operatiunilor noastre si accesul global la industriile relevante."
in prezent, inovatiile din industria chimica se bazeaza foarte rar pe dezvoltarea de noi substante chimice. Noile materiale si solutii sunt create mai degraba in urma imbinarii expertizei din mai multe domenii. Compania estimeaza ca, in 2020, produsele noi, aflate pe piata de cel mult 10 ani, vor aduce vanzari de 30 de miliarde de Euro si un EBITDA de 7 miliarde de Euro.
Strategia financiara a BASF va continua sa ia in calcul criteriile necesare pentru a-si mentine ratingul A solid. "Aceasta implica o politica ambitioasa in ceea ce priveste dividendele, dar si posibilitatea de a rascumpara o parte din actiuni", a declarat Dr. Hans-Ulrich Engel, CFO in cadrul BASF. "Noul program de excelenta strategica, STEP, va creste nivelul de competitivitate si de profitabilitate. Ne asteptam ca acest program sa contribuie la profitul companiei cu aproximativ 1 miliard de Euro pana la sfarsitul anului 2015", a incheiat Engel.
in ultimii 10 ani, vanzarile BASF catre clientii de pe pietele emergente s-au triplat si au reprezentat, in 2010, 34% din totalul vanzarilor (exceptand Divizia de petrol si gaze). in 2020, compania se asteapta ca acestea sa ajunga la un procent de 45% din totalul vanzarilor. Investitiile vor reprezenta baza cresterii companiei in viitor. Pentru perioada 2011-2020, BASF si-a planificat cheltuieli de capital intre 30 si 35 de miliarde de Euro. Mai mult de o treime din acesta suma va fi investita in tari emergente.













































