Grupul Bosch, furnizorul de tehnologii si servicii, anticipeaza o crestere a vanzarilor cu 2 - 4% pe parcursul anului fiscal 2013.
"Am luat multe masuri pentru a spori veniturile in acest an. In acelasi timp, vom profita de toate oportunitatile pentru dezvoltare, atat in domeniile de activitate consacrate, cat si prin abordarea unor noi sectoare de activitate", a declarat Volkmar Denner, presedinte consiliului de administratie Bosch.
Compania prevede inca riscuri economice considerabile, ca urmare a nivelului mare al datoriilor suverane din SUA si Europa. Pentru economia din Europa, Bosch anticipeaza sfarsitul recesiunii, dar prevede in acest an o stagnare a dezvoltarii economice. In aceste conditii, cresterea vanzarilor Grupului Bosch a fost modesta in primul trimestru al anului 2013.
In anul fiscal 2012, vanzarile inregistrate de Bosch au crescut cu 1,9%, atingand o cifra de 52,5 miliarde de euro. Dupa ajustarea ce a luat in calcul efectele cursului de schimb, cifra vanzarilor rezultata a fost cu 0,8% mai mica decat in 2011.
Din punct de vedere al profitului inainte de taxe si impozite, Bosch a declarat o marja operationala de 2,5%. Profitul brut inregistrat a fost de 2,8 miliarde de euro (5,3 % din vanzari).
In 2012, in domeniul bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii s-au inregistrat vanzari de 13,4 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 2,5%. Nivelul profitului inainte de taxe si impozite a scazut la 620 milioane de euro, comparativ cu 730 milioane de euro anul trecut. Divizia Scule electrice a reusit sa atraga clientii in special in Europa de Est, Asia si America de Nord, precizeaza reprezentantii grupului.
Incepand cu 1 ianuarie 2013, Domeniul energetic si al echipamentelor pentru constructii din cadrul Bosch este reprezentat de diviziile Sisteme de securitate, Termotehnica si Energie solara, precum si sucursalele Bosch Energy si Building Solutions GmbH. Bosch considera ca modernizarea sistemelor de alimentare electrica a cladirilor, a gestionarii energiei si a izolarilor constituie un potential imens pentru eficienta energetica, precum si pentru vanzari.
Grupul anticipeaza o crestere anuala de 8% a acest nou sector de activitate si are ca obiectiv inregistrarea unei cifre a vanzărilor de opt miliarde de euro pana in anul 2020, in 2012 atingand un volum de vanzari de 5 miliarde de euro.










































