Afacerile din exporturi genereaza un profit de doua ori mai mare fata de cele locale insa si eforturile depuse sunt pe masura, apreciaza Ciprian Oprea, directorul general al MCA Grup, producator national de usi de garaj.
Printre obstacole se numara lipsa de experienta, costurile mari ale investitiei initiale necesare pentru implementarea unei strategii sustenabile pe termen lung, neincrederea generala a clientilor si distribuitorilor straini in produse romanesti si in romani, de unde a rezultat si problema refuzurilor de a face plati in avans. Aceste plati in avans sunt necesare pentru producatorii romani, intrucat riscul de neplata e ridicat, a precizat Oprea.
Exista desigur si avantaje de care pot profita exportatorii: pietele vest-europene sunt mult mai mari si mature, cererile cu livrare "ieri" nu exista, disponibilitate mai mare de achizitionare a unor produse mai accesorizate si cu valoare ridicata, sezonalitate diferita fata de Romania - oportunitate de a vinde pe tot timpul anului.
MCA Grup, producator cu 15 ani de activitate in spate, a inceput sa exporte din 2009, in opt state precum Italia, Franta, Bulgaria si Serbia. Pentru companie exportul a inceput ca o alternativa la scaderea pietei locale, dupa declansarea crizei economice.
Ciprian Oprea a declarat:
"Am reusit sa obtinem pana in prezent afaceri de peste 3 milioane de euro din vanzarile la extern, cu un grad de profitabilitate de doua ori mai mare decat pe plan local, dar munca este asidua si drumul plin de provocari. Sa faci export e ca o alergare pe carbuni incinsi. Anul acesta ne asteptam sa ajungem la 2,5 milioane de euro din export, am trecut deja de 1 milioane de euro".










































