Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2019

Mobila - caracterizată tot mai mult de vintage, pictură şi culoare

Mobilier /

Mobila - caracterizată tot mai mult de vintage, pictură şi culoare
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Pe lângă mobila clasică şi tradiţională, pe piaţa de profil apar tot mai multe obiecte de mobilier lucrate în stil vintage, care îmbină culoarea şi pictura.

    Micile ateliere producătoare de mobilă, dar nu numai, lucrează în special la comandă, orientându-se cu preponderenţă pe piaţa internă, iar Internetul devine din ce în ce mai utilizat în acest domeniu.

    Problema generală a acestor firme producătoare de obiecte de mobilier este lipsa meşterilor care se pricep să lucreze lemnul.

    "Marge Home Collections" fabrică mobilier tapiţat, personalizat

    "Marge Home Collections" produce mobilier personalizat la comandă, decorat în mod artizanal, definit de detalii. "Pasiunea muncii pe care o realizăm şi experienţa acumulată ne alimentează creativitatea şi dorinţa de perfecţionare continuă", spun specialiştii care lucrează în societate.

    Carmen Anton, reprezentantul companiei, subliniază: "Realizăm paturi la comandă, paturi tapiţate cu ladă, mobilă de lux pentru dormitor, canapele şi paturi capitonate cu cele mai fine ţesături. «Marge Home Collections» urmăreşte permanent ca produsele pe care le propune să fie expresia unei calităţi trainice, a unei funcţionalităţi maxime, dar şi a esteticului armonios şi emoţionant.

    Urmărim ca produsele să fie mai atractive şi interesante şi să continuăm tema educării gustului pentru frumos, pentru clasic, care nu va fi demodat niciodată".

    În acest an, "Marge Home Collections" realizează un mix între tapiţerii clasice tradiţionale şi ţesături de foarte bună calitate, cu cromatică bogată şi design contemporan, după cum ne-a spus doamna Anton.

    Domnia sa a adăugat: "Tendinţa de anul acesta de a reintroduce elemente de clasic reinterpretat, de a avea amenajări cu un aspect elaborat, elegant, coordonat, s-a simţit încă din 2014. Designerii noştri creează artizanal, manual, lucruri pe care nu le poţi vedea peste tot, iar clienţii îşi pot personaliza mobila şi pot cere elemente de detaliu pe care nu i le oferă un produs în serie. Cel mai mult lucrăm pe comandă şi hand made. Nimic nu este industrial. Nici măcar ţesăturile nu se taie cu maşini industriale. Coasem totul manual, nu la maşină. Pornind de la tapiţerii şi până la repararea unei ferestre, facem totul în acelaşi atelier. Producem în Bucureşti şi lucrăm cu furnizori importanţi de ţesătură din Spania şi Italia".

    Carmen Anton ne-a spus că tapiţerii de calitate sunt foarte rari şi de aceea şi tapiţeria de calitate se găseşte destul de greu.

    "Meşterii pe care îi mai avem şi pe care îi preţuim foarte mult nu vor fi veşnici, dar tineretul nu este interesat acum de lucrul manual. Poate pe viitor vor fi tineri care vor dori să înveţe astfel de meşteşuguri, dar cred că numărul lor va fi mic", a conchis doamna Anton.

    Compania este din anul 2007 pe piaţă, iar produsele sale ajung şi în alte ţări, dar pentru persoane private. Din lipsă de forţă de muncă, producţia este prea mică să ajungă în afară, spune sursa citată.

    Obiectele de mobilier, majoritatea tapiţate - paturi, canapele, băncuţe, fotolii, scaune, chiar şi pereţi tapiţaţi - se încadrează într-o paletă largă de preţuri: un pat cu spaţiu de depozitare de 1,60 m pe 2 m costă 2.900 de lei, un set canapea cu fotolii îmbrăcate în catifea - 15.000 lei, un pat cu accesorii (pernuţe) - 8.000 lei, o băncuţă ajunge la 1.925 lei, o comodă - la 3.600 lei, o măsuţă tapiţată cu catifea are un preţ de 2.300 lei, un pat de 1,60 m pe 2 m cu tapiţerie alb-auriu, cu spaţiu de depozitare - 4.780 de lei (preţurile nu conţin TVA).

    Solicitările din acest an, care s-au concretizat abia în septembrie, au fost atât pentru case noi, cât şi pentru remobilarea locuinţelor, ne-a mai spus Carmen Anton, subliniind: "În fiecare an ne întâlnim cu clienţi vechi şi sunt foarte mulţumiţi. Clienţii preferă să dea un ban în plus, dar să cumpere un produs calitativ şi cer totul la pachet - de la consiliere până la livrare -, iar noi le oferim aceste servicii".

    Canapele în culori electrizante, la "Casa Eduard"

    "Casa Eduard", producător cu experienţă pe piaţa de mobilier, realizează canapele fixe, extensibile, cu ladă pentru lenjerie, colţare, paturi tapiţate şi fotolii, precum şi mobilier din pal, dressing-uri şi bucătării, într-o paletă extrem de variată de culori şi nuanţe, de la tonuri electrizante, în combinaţii de culori noi pentru cei care îşi doresc un interior curajos, şi până la nuanţe clasice ce invită la relaxare profundă. Pentru cei care doresc piese unicat, producătorul are şi un sector de mobilă sculptată manual.

    La societatea "Casa Eduard", care are fabrica lângă Bucureşti, lucrează circa 80-100 de angajaţi, compania având zece magazine proprii - şapte în Bucureşti şi trei în ţară (Braşov, Piteşti şi Ploieşti). Compania intenţionează să-şi mai deschidă magazine la Buzău, Constanţa şi, eventual, la Sibiu.

    George Busuioc, directorul general societăţii, ne-a spus: "Producem doar pentru piaţa internă, iar anul acesta mergem destul de mult pe culorile aprinse - avem canapele pe albastru, pe verde, pe mov etc., acestea fiind realizate în general după dimensiunile clientului. Lucrăm atât design clasic, cât şi modern şi ne adaptăm de la an la an".

    Potrivit domnului Busuioc, "Casa Eduard" a resimţit, în acest an faţă de anul trecut, o scădere accentuată a cererii pe Bucureşti, "unde şi concurenţa este foarte mare", şi o creştere a solicitărilor venite din ţară.

    George Busuioc ne-a povestit, pe scurt, şi despre cum a început afacerea: "La început, comercializam mobilă din Turcia, dar după ce a început criza ne-am gândit să producem noi. Am început cu doi angajaţi în fabrică şi am ajuns la aproximativ 100. Ne aşteptăm să ne extindem în continuare, pentru că piaţa imobiliară a explodat, în acest an".

    Domnia sa ne-a precizat că societatea a avut câteva propuneri de export din Germania, dar că este foarte dificil să răspundă respectivelor solicitări din cauza transportului.

    Producător de mobilă de circa şase ani, "Casa Eduard" cumpără stofă din ţară şi se inspiră de pe pieţele internaţionale, cum ar fi cea germană sau franceză. Societatea nu are designeri proprii.

    Cea mai ieftină canapea la "Casa Eduard" costă 900 de lei, preţul pentru o canapea şi două fotolii putând ajunge şi la 5000 de lei, după cum ne-a spus directorul societăţii.

    "D"antan" produce, la comandă, mobilier vintage

    Cu un design vintage, specific anilor "50, "D"antan" se ajută de culori şi desene în producţia de mobilă, compania având şi accesorii de tipul perdelelor sau pernuţelor.

    Prezenţi pe piaţa mobilei doar din luna decembrie a anului trecut, "D"antan" produce obiecte de mobilier doar la comandă, pentru toate tipurile de camere, începând de la baie, bucătărie, dormitor sau living.

    "Iubim culorile, fapt pentru care nu condiţionăm nicio lucrare în funcţie de culori. Singura noastră problemă este designerul, care mereu are un cuvânt greu de spus", menţionează reprezentanţii producătorului de mobilă.

    Designerul societăţii, Gabriela Taşcă, ne-a declarat: "A început să se ceară acest stil vechi - vintage toscan, vintage francez, british etc., este nebunie pe Internet. Noi am încercat să facem o combinaţie între toate acestea. Avem cerere, în ciuda faptului că nu avem accesorii moderne, de genul glisierelor, de exemplu. La noi, sertarele se deschid în stil vechi - lemn pe lemn -, iar mobilierul nu este demontabil. Totul este realizat manual, nu facem nimic industrializat".

    Doamna Taşcă ne-a povestit că cea mai surprinzătoare solicitare pe care a avut-o a venit din partea unui domn ce a cerut, pentru o casă veche, un mobilier "care să pară că este de când e casa".

    Domnia sa apreciază că mobila produsă de "D"antan" are preţuri medii, respectiv: paturile suprapuse pentru copii, de 2,40 m pe 2,10 m ajung la 4.100 de lei, un birou costă 900 de lei, iar un scaun - 490, preţurile fiind cele de la târgul de mobilă, care erau reduse cu 20%.

    Compania distribuie doar în ţară, întrucât lucrează numai la comandă şi se orientează foarte mult către personalizare.

    Materialul utilizat este lemn masiv în proporţie de 100%, respectiv brad, politica societăţii de manufacturare excluzând folosirea de materiale substitut, de genul PAL-ului, MDF-ului sau plăcii.

    Măsurătorile făcute de specialiştii din cadrul companiei sunt gratuite în Bucureşti şi în zonele învecinate cu Capitala. Pentru comenzile mai mari de 25.000 de lei, montajul este gratuit, iar pentru cele care se încadrează sub această valoare, taxa de montaj se ridică la 400 de lei.

    Referitor la transport, reprezentanţii companiei explică: "Pentru mobilierul personalizat, transportul de la fabrică este calculat volumetric şi este asigurat de firma de logistică Vancom. Astfel, un transport de 3,5 tone costă 500 de lei, iar un transport de 7,5 tone costă 700 de lei".

    Pentru design, consultanţa este gratuită. Magazinul este prezent în Bucureşti, iar fabrica - la Miercurea Ciuc.

    "Zetam" - mobilier 100% natural

    De 19 ani pe piaţa de profil, producătorul de mobilă "Zetam" din judeţul Harghita realizează obiecte de mobilier pentru toate camerele, pe comandă.

    Până în 2008, compania a înregistrat doar creşteri, dar de când a început criza societatea a cunoscut o scădere de 30%. Reprezentanţii "Zetam" sunt, însă, optimişti şi angajează personal, apreciind că, de anul trecut, a început să se simtă o uşoară creştere.

    Exporturile au scăzut drastic, ne-a spus Mate Zoltan, managerul "Zetam", specificând că vânzările pe piaţa noastră nu au înregistrat reduceri. Compania exportă 70% din producţie, în şapte ţări europene.

    Materia primă din care "Zetam" produce mobilă este lemnul românesc, finisajele fiind 100% naturale, pe bază de apă (atât vopselurile, cât şi baiţurile), ne-a menţionat domnia sa.

    Mate Zoltan ne-a mai spus că, în anii trecuţi, culoarea cea mai căutată era crem, însă, în ultima vreme, se simte o revenire la culoarea natur: "De aceea am venit la târg (n.r. la BIFE-SIM) cu o combinaţie de crem cu stejar natur. Şi la mobilă este ca la muzică. Este un mare mix, iar noi combinăm stilurile, în timp ce piaţa decide".

    În materie de preţuri, un dormitor din lemn de brad porneşte de la 2.800 de lei, iar un dormitor Milano costă între 4.000 lei şi 7.000 de lei, în funcţie de material. Bucătăriile au preţuri cuprinse între 6.000 de lei şi 20.000 de lei, preţul acestora depinzând de materia primă utilizată - brad, nuc, cireş.

    "Sarmexin" şi-a completat portofoliul cu mobilier pictat

    "Sarmexin" este una dintre cele mai cunoscute companii producătoare de mobilă de lux din ţara noastră, având o bogată tradiţie în domeniu şi comercializând produsele sale, în mare parte, la export.

    Societatea produce obiecte de mobilier din lemn masiv: dormitoare, sufragerii, holuri, canapele, grupe de colţ, bucătării, camere tineret, scaune, având showroomuri în Satu Mare, Constanţa şi Bucureşti.

    Ileana Blidar, acţionar "Sarmexin", ne-a declarat: "Anul acesta avem ca noutate mobilierul pictat. "Sarmexin" este o afacere de familie, iar fiica mea este pictor. Aceste noi obiecte de mobilier conturează un nou brand, care este foarte bine primit, mai ales că nu vorbim despre o pictură şablon, ci despre una artistică, unică, personalizată, iar florile au o uşoară tentă de abstract. Picturile pot fi executate personalizat, în funcţie de dorinţa clientului - pot fi medalioane, sau doar segmente mai mici etc. De asemnea, se poate picta şi pe mobilierul de nuc, nu doar pe cel alb".

    Un dormitor pictat, ce conţine pat, comodă, noptieră, casetieră, şifonier şi oglindă costă 19.900 de lei, potrivit doamnei Blidar, care ne-a spus că societatea pe care o conduce produce atât sufragerii tradiţionale, dormitoare, bucătării, dressinguri, mobilier de baie, dar şi biblioteci şi birouri, toate din lemn masiv.

    "Ca noutate, din bucăţile de tei folosite la sculptură, confecţionăm jucării tip lego, ce pot fi pictate. Totul se petrece în familie. Societatea are peste 50 de ani, dar ne-am relocat pe o altă platformă, am continuat tradiţia, eu am plecat din domeniul bancar după aproape 25 de ani şi acum mă ocup de această afacere", ne-a mai spus reprezentantul "Sarmexin".

    Produsele companiei sunt realizate în serie, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru export - Italia, Franţa, Germania. Exporturile "Sarmexin" reprezintă circa 50% din vânzări, iar în România compania comercializează mai mult pe zona de sud a ţării, respectiv în Bucureşti şi în regiunea Transilvaniei.

    Anul acesta, producătorul de mobilă a înregistrat o creştere a vânzărilor de circa 7%, faţă de anul trecut, ca urmare a evoluţiei pozitive de pe piaţa imobiliară.

    Populaţia s-a mai educat, solicitând mai mult mobilă clasică, pe segmentul de vârstă 25-35 de ani, a subliniat Ileana Blidar, adăugând: "Foarte greu găsim specialişti, dispărând şcolile profesionale şi generaţia tânără nefiind interesată de acest aspect. Nu găsim oameni calificaţi şi îi apreciem pe cei existenţi. Noi suntem dispuşi să luăm tineri să îi învăţăm, dar ei nu doresc. Vor câştig rapid într-un timp foarte scurt, cu mai puţină muncă, iar în prelucrarea mobilei este necesară multă muncă manuală şi răbdare, talent şi dăruire", a conchis reprezentantul "Sarmexin".

    "Multimo" oferă mobilier inteligent, convertibil

    "Multimo" aduce pe piaţă sisteme de paturi integrate în alte corpuri de mobilier - mobilier convertibil -, pentru utilizarea la maxim a spaţiului restrâns din apartamentele existente în ţara noastră.

    Atât pentru camere de copii, cât şi pentru cele de adulţi - sufragerii, garsoniere, orice tip de spaţiu - compania prezintă soluţia optimă, care să cuprindă paturi de una sau de două persoane. Aşadar, după cum ne-a explicat Dorothea Dobrescu, manager de vânzări, sistemele includ piesa centrală, care este patul, pe lângă care pot fi integrate fie un corp de birou, o bibliotecă, dresingurile adiţionale etc., totul transformându-se şi utilizându-se la maxim pe un spaţiu foarte mic. "Ziua avem birou sau living, iar seara dormitor", a subliniat domnia sa, adăugând că, printre alte obiecte de mobilier, compania oferă o canapea cu patru locuri care, pe perioada nopţii, se transformă într-un pat matrimonial, dormitoare prevăzute cu paturi supraetajate pentru unul sau doi copii, cu birou încorporat - "se ridică patul, se coboară biroul şi tot aşa".

    Modelul de bază dublu - cu pat dublu matrimonial, care se pliază şi ocupă 45 de cm de la perete - costă între 2.000 şi 2.400 de lei, cu TVA inclusă. Camera care are două dresinguri, în stânga şi dreapta patului, foarte generoase, două corpuri de bibliotecă în faţă şi un pat matrimonial pe mijloc are un preţ de 4.400 de lei, cu tot cu TVA.

    "În România suntem de cinci ani, cu o prezenţă foarte activă în acest an. Fabricăm produsele în Istanbul şi suntem şi producătorii sistemului care acţionează toată gama de produse. Avem unitate de producţie şi la Bucureşti, unde preasamblăm şi executăm detaliile finale. Exportăm în Belgia, Franţa, Italia şi Anglia, după ce importăm parţial componentele şi le asamblam aici. Pentru că Turcia nu poate exporta atât de uşor, mişcarea se face din România. Oferim garanţie cinci ani şi, în funcţie de cererile clientului, putem adapta culorile şi personaliza mobilierul", ne-a declarat Dorothea Dobrescu, adăugând: "Simţim că piaţa creşte şi ne plasăm foarte bine în acest domeniu, pentru că sectorul imobiliar se reconstruieşte, dar pe altă structură. Dacă înainte de criză se căutau apartamente de peste 100 mp, acum toată lumea s-a întors la apartamente noi, dar de circa 60 mp. Acesta este targetul nostru. În 22 de mp, cu toate sistemele deschise, pot dormi şapte persoane".

    În 2014, vânzările companiei au crescut cu peste 60% faţă de cele din anul precedent. Afacerea este una de familie.

    "Profesional design": "Foarte multe persoane tind către bucătăriile rustice"

    Deşi produce şi comercailizează şi bucătării lucrate în stil modern - colorate şi lucioase -, "Profesional Design" aduce în piaţă bucătăriile rustice, care au şi componente zidite.

    Dana Stancu, proprietarul afacerii, ne-a spus că acest tip de bucătării este bine primit în piaţă, cererile venind atât din partea celor care au case, cât şi din zona blocurilor de locuinţe.

    Domnia sa ne-a spus: "Pentru mobilierul modern primesc trei comenzi pe lună, iar pentru cel rustic - 15. Luciosul şi modernul mi se par trecătoare, plus că aceste obiecte nu se curăţă uşor, se zgârie etc. Cealaltă mobilă, lucrată în stil rustic, este călduroasă - toţi spun că este «ca la bunica» şi se curăţă foarte uşor. Chiar dacă livingul sau dormitorul pot fi mobilate în alt stil, bucătăria trebuie să fie călduroasă, primitoare. Pe om începi să-l cunoşti încă de la prima întâlnire. Când intri în casă pentru măsurători, deja citeşti tipul locuinţei. Oamenii nu au răbdare, nu au bani, nu au cunoştinţele necesare să poată comanda obiectele de mobilier ce se potrivesc tipului de casă în care trăiesc. În orice caz, cele mai cerute stiluri sunt rusticul, clasicul, mobilierul cu mult alb, alb învechit şi cu elemente de decor, cu floricele, danteluţe etc".

    O bucătărie rustică, ce conţine un corp de cuptor şi plită, un corp cu sertare, un corp Jolie, mască de chiuvetă, un corp pentru depozitare, corpuri de depozitare cu ramă, un corp cu coloană înaltă în care poate fi încorporat şi frigiderul, corpuri suspendate, hotă costă 4.500 de euro, cu TVA inclusă, ne-a spus doamna Stancu, subliniind: "Fiecare comandă după gustul său, iar profilul clienţilor noştri este de la mediu în sus. Nu producem mobilă ieftină, chiar dacă un client ne cere să folosim materiale ieftine. Refuzăm pentru că, după aceea, când se va strica o uşă de la vreun dulap, omul ne va percepe că nu suntem profesionişti. Eu le propun ceea ce este cel mai scump şi vedem unde ajungem. Avem unele limite sub care nu coborâm, iar materia primă este lemnul masiv şi MDF-ul. Pentru partea zidită, există diverse variante de materiale".

    Dana Stancu ne-a precizat că, datorită faptului că produce mobilă pentru clienţii cu venituri de la mediu în sus, societatea a înregistrat vânzări bune şi în timpul crizei: "Am redus angajările, am avut unele reticenţe în a face investiţii, ne-a fost teamă, dar afacerea a mers, pentru că nu suntem nici foarte mari şi pentru că perioada de criză i-a lovit pe oamenii cu salarii mici, care nu ne sunt clienţi".

    Afacerea este una de familie, designerul obiectelor de mobilier fiind fiul doamnei Stancu.

    "Nu se mai găsesc specialişti în acest domeniu. Avem nevoie de oameni specializaţi. Ne chinuim cu cei care ies de pe băncile şcolii să îi învăţăm să facă o mobilă, după care aceştia pleacă", se plânge proprietarul companiei.

    Societatea este pe piaţă din anul 1994, dar produce masiv de 11 ani. Pe lângă bucătării, compania fabrică şi obiecte de mobilier pentru dresinguri, birouri etc.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Perspective

    Consilier

    Legea

    Internaţional