Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 2 / 2021
Abonament gratuit

PIAŢA-ACOPERIŞURIÎnvelitori ceramice: Managerii "Siceram" analizează posibilităţile de creştere a producţiei

F.A. Companii /

Învelitori ceramice: Managerii "Siceram" analizează posibilităţile de creştere a producţiei

Ţigla ceramică tip solz dublă, de 11,5 bucăţi per metru pătrat a fost lansată anul acesta de societatea "Siceram" din Sighişoara, judeţul Mureş. "Prin faptul că are o suprafaţă mare iar îmbinarea este ca la orice ţiglă cu falţ, această ţiglă asigură un grad de acoperire optim şi, ca atare, un preţ foarte bun comparativ cu alte ţigle tip solz", susţine domnul Nicolae Neag, directorul comercial al "Siceram".

Acesta este primul tip de ţiglă fabricat de "Siceram" integral în matriţe de ipsos şi, ca urmare, acurateţea formelor şi finisajul în general sunt deosebite, mai spune domnul Neag. Totuşi, din cauza întârzierilor la unele accesorii, cauzate de furnizorul de matriţe, vânzarea a demarat mai timid.

Din cauza faptului că la terminarea investiţiei, societatea a trebuit să recupereze o parte din piaţa pierdută pe perioadă întreruperii activităţii şi a faptului că noua capacitate mărită cerea şi extinderea pieţei, vânzările au demarat cu preţuri mai mici. Pe măsură ce societatea şi-a consolidat piaţa a încercat o revenire preţurilor. Ca atare, după o perioadă de circa doi ani cu preţuri nemodificate, anul acesta "Siceram" a operat două măriri de preţuri, în 15 aprilie şi, respectiv, în 4 iulie, această din urmă fiind generată şi de scumpirea gazului metan.

Creşterile s-au situat între 11 - 15%, în funcţie de sortiment. Domnul Neag consideră că o dovadă a faptului că preţurile de vânzare a ţiglelor "Siceram", înainte de majorări, au fost poate prea mici o constituie faptul că la ora actuală vânzările se fac cu programare şi o perioadă de aşteptare, "pentru unele sortimente, destul de lungă".

Cel mai ieftin model al "Siceram" este ţigla Marsilia (acest model asigură peste 50% din vânzări) cu un preţ pe piaţă de 26 - 28 lei/mp iar cele mai scumpe sunt olanele de 300 mm cu un preţ mediu de 90 lei/mp.

Produsele de zidărie au fost mai afectate de criză decât învelitorile

Criza economică a afectat afacerile "Siceram" în principal la produsele de zidărie unde cererea s-a redus comparativ cu 2007 la aproape 50%, după cum estimează domnul Nicolae Neag. În acest context de piaţă şi ţinând cont că principalii competitori dispun de tehnologii moderne, a început o luptă în preţuri (care probabil că înainte de criză erau puţin exagerate). Ca urmare, profitabilitatea produselor de zidărie ale "Siceram" a scăzut dramatic. Având în vedere şi ponderea mare a acestor produse în cifra de afaceri a societăţii, profitul a scăzut cu peste 50%.

Piaţa învelitorilor a fost mult mai constantă, apreciază domnul Neag. Pe această piaţă "Siceram" are avantajul că este singurul producător român de ţiglă ceramică. În plus, perspectivele sunt mai optimiste pentru viitor având în vedere calmarea crizei economice în ţara noastră. "Dar învelitorile sunt mai dificil de fabricat, au costuri de producţie mai mari, iar datorită prezenţei unor competitori cu produse a căror calitate şi valoare de întrebuinţare sunt net inferioare dar cu preţuri foarte mici, piaţa nu permite un preţ care să asigure profituri optime", subliniază domnul Neag.

Managerii "Siceram" studiază o posibilă creştere a capacităţii de producţie a învelitorilor pentru a face faţă cererii, utilizând linia tehnologică existentă prin accelerarea vitezei la unele procese. Totuşi, o creştere de capacitate mai aproape de cererea de pe piaţă nu poate fi făcută decât printr-o investiţie de anvergură, care este în studiu, dar probabil deocamdată, datorită nesiguranţei de pe piaţa construcţiilor, nu este oportună, mai spune domnul Neag.

"Siceram" este pregătită să exporte

Compania a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 26,6 milioane lei, iar anul trecut cifra de afaceri a fost de 54,5 milioane lei. Din totalul cifrei de afaceri, învelitorile au reprezentat 29,7% în 2010 respectiv 29,1% în 2011. Cea mai mare pondere în cifra de afaceri o au produsele de zidărie, pondere ce se apropie de 60%. Probabil, având în vedere faptul că acestea sunt mult mai afectate de criză, spre sfârşitul anului ponderea învelitorilor va creşte la peste 30%, estimează domnul Nicolae Neag, directorul comercial al "Siceram" .

La ora actuală, societatea produce învelitori de 15 - 16 buc/mp, de 10 - 11 buc/mp, de 33 - 34 buc/mp, învelitori tip olan, modele de 300 mm şi de 350 mm. În majoritatea lor, produsele sunt accesorizate. Garanţia este de 40 de ani.

Produsele "Siceram" sunt distribuite în întreaga ţară, singurele judeţe unde societatea nu este reprezentată sunt Botoşani, Călăraşi şi Dâmboviţa.

Societatea exportă în Republica Moldova şi domnul Neag ne-a spus , la jumătatea lunii august, că poartă tratative pentru un export în SUA. "Am omologat deja produse pentru piaţa americană", ne-a declarat domnul Nicolae Neag.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Materiale

Mobilier

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Licitaţii

Bursa Construcţiilor 2 / 2021

Câştigătorii licitaţiilor deschise organizate pentru lucrări din fonduri publice

Investiţii

Perspective

Legea

Companii

Internaţional