Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2025

Proiectele imobiliare şi vremea călduroasă au sporit vânzările de tâmplărie termoizolantă

F.A. Materiale /

Proiectele imobiliare şi vremea călduroasă au sporit vânzările de tâmplărie termoizolantă

Probleme mari cu forţa de muncă

Producătorii fac faţă cu greu la cererea mare de tâmplărie termoizolantă. Investiţiile în extinderea capacităţilor de producţie nu au lipsit în ultimul an, dar piaţa trece printr-o criză acută de forţă de muncă atât din punct de vedere calitativ, cât şi cantitativ. Harilaus Kilaiditis ne-a declarat: "Numărul de muncitori a rămas aproximativ acelaşi în ultimii doi ani. Numai că forţa de muncă s-a disipat din cauza apariţiei de firme noi, iar volumul lucrărilor este dublu faţă de acum doi ani. În ultimul an salariile din domeniu au crescut cu circa 20% şi se preconizează noi majorări".

Cu toate acestea, nu prea există soluţii pe termen scurt pentru atragerea de noi muncitori în domeniul tâmplăriei termoizolante. Calificarea se face şi s-a făcut la locul de muncă, domeniul fiind mult prea nou pentru a intra în programa şcolară. Aşa că nu există forţă de muncă proaspătă, în timp ce actuala forţă de muncă este îmbătrânită.

PPTT a pregătit, chiar pentru această toamnă, un program de şcolarizare cu câteva firme mari din domeniu, la care speră să participe cât mai mulţi tineri. Cursurile durează circa cinci luni.

Modele de caiete de sarcini pentru autorităţile publice

Creşterea vânzărilor din acest an se datorează nu numai investiţiilor imobiliare şi dorinţelor persoanelor fizice de a-şi înlocui tâmplăria veche cu una nouă, termoizolantă. A demarat şi programul de reabilitare termică, în care s-au înscris peste 600 de blocuri din toată ţara. În plus, autorităţile locale derulează foarte multe investiţii, care presupun şi montarea de tâmplărie termoizolantă. Din acest motiv, PPTT a pregătit un model de caiet de sarcini pentru tâmplăria cu profile din PVC şi aluminiu (fiecare cu specificaţiile lor), care preiau standardele europene din domeniu. Documentele au fost transmise tuturor primăriilor şi consiliilor judeţene pentru a organiza licitaţiile aferente în bune condiţii.

Cumpărătorii sunt mult mai atenţi la calitate

Producătorii de tâmplărie termoizolantă au remarcat, în ultimul an, o creştere a pretenţiilor beneficiarilor referitor la calitate. Cumpărătorii au aflat care sunt cerinţele minime de calitate garantate de marcajele CE şi sunt foarte prudenţi în alegerea tâmplăriei.

De asemenea, PPTT atrage atenţia tuturor cumpărătorilor de tâmplărie să aleagă cu atenţie produsele şi să le utilizeze corespunzător ţinând cont de modificările climatice din ultima perioadă, dar şi de poziţionarea ferestrelor şi uşilor. Astfel, pentru a se feri de neplăcerile cauzate de diferenţele mari de temperatură de la zi la noapte şi de la iarnă la vară, cumpărătorii trebuie să achiziţioneze tâmplărie cu o grosime minimă a peretelui exterior al profilului de 2,8 mm pentru cele de culoare albă şi de 3,1 mm pentru cele colorate. Profile mai subţiri pot fi utilizate la interior, dar şi la exterior, acolo unde nu sunt supuse variaţiilor mari de temperatură.

Vremea călduroasă din prima jumătate a acestui an a sporit, în mod neaşteptat vânzările de tâmplărie termoizolantă. Dacă în anii trecuţi grosul producţiei şi montajului de tâmplărie începea din martie - aprilie, în acest an companiile au lucrat intens încă de la jumătatea lunii ianuarie. Astfel, producţia şi vânzările de tâmplărie termoizolantă au crescut cu circa 25% faţă de perioada similară a anului trecut, ne-a declarat Harilaus Kilaiditis, directorul executiv al Patronatului Producătorilor de Tâmplărie Termoizolantă (PPTT).

La sporirea vânzărilor a contribuit şi dezvoltarea fără precedent a proiectelor imobiliare. Domnia sa ne-a menţionat că, spre deosebire de anii trecuţi, într-un ritm mult mai mare decât tâmplăria pentru locuinţe a crescut segmentul faţadelor cortină. Sporirea vânzărilor se datorează amplelor proiecte noi de birouri de clasa A nu numai din Capitală, ci şi din marile oraşe din ţară. Astfel, au crescut considerabil şi vânzările de profile de aluminiu şi de geam termoizolant. Directorul PPTT a adăugat: "Creşterea ponderii în vânzări a faţadelor cortină este cu adevărat spectaculoasă. Astfel, dacă în primul semestru al anului trecut faţadele reprezentau 10% din totalul producţiei, în acest an ponderea lor a ajuns la 30-40%".

Trendul vânzărilor de tâmplărie termoizolantă este în creştere şi pentru perioada următoare. Dacă piaţa a cunoscut, în 2006, neaşteptata creştere de 50% faţă de anul precedent, în acest an PPTT se aşteptă la o sporire a vânzărilor cel puţin similară.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Internaţional