Compania Teraplast, furnizor de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, si-a redus cu 1,99 milioane de lei pierderile in primul trimestru din 2013, fata de aceeasi perioada a anului trecut. De la pierderi de 2,65 milioane lei compania a ajuns la pierderi de doar 0,66 milioane lei. In aceeasi perioada cifra de afaceri a crescut cu 5,09%, la 39,48 milioane lei.
Traian Simion, director general Teraplast SA: "Evolutia companiei in primele trei luni ale anului 2013 a fost influentata de sezonul rece prelungit si de presiunea concurentiala, pe fondul volumelor scazute. Cu toate ca nu am atins nivelul bugetat, vanzarile au fost pe un trend crescator. Cel mai important lucru realizat este ca indicatorii de profitabilitate s-au imbunatatit, atat fata de anul trecut, cat si fata de ce am bugetat pentru primul trimestru."
Rezultatul din exploatare al Teraplast s-a cifrat la -0,08 milioane lei in 2013, fata de o pierdere de 0,79 milioane lei inregistrata in 2012. O contributie importanta la reducerea pierderii din exploatare a avut-o modificarea structurii portofoliului de produse si piete, concomitent cu punerea in practica a masurilor de reducere a cheltuielilor de exploatare.
Rezultatul net negativ (0,66 milioane lei) a fost influentat negativ de pierderea financiara neta de 0,58 milioane lei, generata de fluctuatia cursului valutar, dar si de cresterea cheltuielilor nete cu dobanzile.
Activele imobilizate au scazut in primul trimestru din 2013 cu 7,73%, fata de nivelul consemnat in 2012, ca urmare a vanzarii unor active fixe (terenuri, cladiri si echipamente). Parte din acestea au fost eliberate in urma finalizarii, in cursul anului 2011, a relocarii capacitatilor de productie si a birourilor din Bistrita in Parcul Industrial Teraplast, parte au fost vandute ca urmare a deciziei conducerii Teraplast SA de a discontinua liniile de business neperformante (vezi linia de tevi corugate).
Costurile materiilor prime vor scadea in trimestrul 2
Principalelor materii prime pe care le utilizam (PVC, PE, PP) estimam ca vor inregistra in urmatoarea perioada din 2013 o evolutie similara celei din anul precedent. In lipsa unor evenimente extraordinare pe piata petrolului, trendurile vor fi determinate de cererea din piata. Fara a influenta trendul anual pe care il estimam, trimestrul al doilea va inregistra o evolutie atipica a pretului materiilor prime, de scadere. Cu toate acestea, producatorii de materii prime vor avea probleme de disponibilitate a acestora, fapt care va face ca pe finalul trimestrul 2 trendul sa redevina crescator.
Proiectele de infrastructura de mediu ar putea reprezenta o buna oportunitate
In urmatoarea perioada din 2013 mizam in principal pe cresterea volumelor de vanzare pe pietele externe. Pe piata interna principalele oportunitati de crestere a vanzarilor ar putea fi proiectele de infrastructura de mediu, aflate in derulare si care beneficiaza de finantare nerambursabila, proiectele de infrastructura rutiera, agricultura - investitiile in sistemul de irigatii, reabilitarea termica si investitiile imobiliare - in principal pe segmentul comercial si de birouri. Pe piata interna vor exista insa cateva provocari importante in 2013 si anume: posibilitatea blocarii finantarilor europene, arieratele statului, cursul valutar si limitarile de creditare, ca urmare a imprumuturilor tot mai scumpe.










































