Apple pregăteşte lansarea unor căşti de realitate augumentată
Perspective / 12 septembrie 2022
Apple dezvoltă în prezent mai multe versiuni ale propriilor aplicaţii cu funcţii de realitate virtuală şi realitate mixtă. Căştile Apple de realitate augmentată şi celelalte componente ale viitorului ecosistem vor folosi brandul "Reality". Astfel, căştile Apple s-ar putea numi "Reality One" sau "Reality Pro", iar procesorul folosit de acestea va fi promovat sub numele "Reality Processor".
Sistemul de operare ce va sta la baza viitoarelor căşti de AR se va numi realityOS. Acest nume a fost descoperit atât în aplicaţii pentru obţinerea dreptului de folosire a brandului, cât şi în codul iOS. Aplicarea pentru brandul "Reality" nu a făcut-o, însă, Apple. Pentru a încerca să păstreze cât mai bine secretul, producătorul iPhone-ului apelează la companii-satelit care să realizeze aceste proceduri. Însă, firma care a aplicat pentru brandul "Reality", Immersive Health Solutions, a fost înregistrată de Corporation Trust Co, aceeaşi care apărea pe actele legate de brandul realityOS. În afară de Statele Unite, noul brand a fost înregistrat şi în Uniunea Europeană, Regatul Unit, Canada, Australia, Noua Zeelandă, Arabia Saudită, Costa Rica şi Uruguay. Prima cască Apple de realitate augmentată va avea şi funcţii de realitate virtuală şi va beneficia de versiuni de VR ale unora din aplicaţiile companiei, precum Apple Maps şi FaceTime, dar şi de jocuri. Prezentarea oficială este aşteptată la începutul anului viitor.
Potrivit unor surse din lumea tehnologiei, prezentarea noului produs va avea loc în primul trimestru al anului viitor. Analistil Ming-Chi Kuo este convins că viitoarea cască va fi cel mai revoluţionar produs lansat de compania americană de la iPhone încoace.
Casca celor de la Apple va trage după ea întreaga piaţă şi o va ridica la un nivel mult mai mare decât în prezent, când este dominată de căştile Meta. Având în vedere că preţul urmează a fi în jur de 2.000 de dolari, Kuo nu crede că Apple va vinde în cursul anului viitor mai mult de 1,5 milioane de căşti de AR. Analistul este convins că Apple foloseşte prima generaţie pentru a verifica piaţa şi a vedea care este nivelul cererii.