Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

ESTIMATĂ LA 67 MILIOANE EUROPiaţa de mentenanţă şi management al căilor de acces are un potenţial uriaş

Materiale /

Octavian Fanea

Octavian Fanea

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa noastră de mentenanţă şi management al căilor de acces are un potenţial uriaş, susţine Octavian Fanea, CEO KADRA, care ne-a spus, într-un interviu, că acest segment este estimat la 67 de milioane de euro şi că există statistici care arată că aceas­tă piaţă ar putea ajunge la 459 de milioae de lei, în următorii doi ani.

    (Interviu cu Octavian Fanea, CEO KADRA)

    Reporter: În ultimii ani, s-a înregistrat o accentuare a nevoii de securitate şi acces controlat. Cum se vede acest lucru din perspectiva pieţei pe care o reprezentaţi?

    Octavian Fanea: Într-adevăr, în ultimii ani, mai precis de la debutul pandemiei de coronavirus, s-a conştientizat mai mult ca altădată importanţa siguranţei şi accesului controlat. Evident că, în acest context, rata de creştere a pieţei sistemelor automate de acces s-a accelerat. În acest moment, vorbim des­pre o piaţă tânără, dar cu un potenţial uriaş, estimată la 67 milioane de euro la momentul actual. Conform INS, în următorii doi ani acest segment ar putea ajunge la 459 milioane de lei. Sectorul nerezidenţial va fi cel mai important driver de creştere, cu o apreciere anuală de 9,1% până în 2024.

    Un trend care devine tot mai conturat este că beneficiarii se concentrează şi pe servicii post-vânzare, pe soluţii eficiente de optimizare a bugetelor, aşa încât activitatea diviziei KADRA Service şi Mentenanţă s-a intensificat substanţial atât pe plan naţional, cât şi dincolo de graniţe. Şi e firesc să fie aşa, pentru că, în general, clienţii vor să îşi protejeze investiţiile în soluţii automate de acces.

    Reporter: Cum protejezi investiţia într-un sistem automat de acces?

    Octavian Fanea: De la uşile automate din spaţiile comerciale, indus­triale sau rezidenţiale, până la turnicheţi, bariere, uşi medicale, sisteme automate de management al parcărilor sau sisteme de protecţie la foc - toate acestea regăsindu-se în portofoliul KADRA - soluţiile automate de acces îşi prelungesc funcţionalitatea dacă li se asigură mentenanţa corespunzătoare. Dacă sunt corect exploatate şi întreţinute, soluţiile automate de acces au viaţă mai lungă. Ca orice mecanism cu un grad ridicat de complexitate, sistemele automate de acces trebuie verificate periodic de specialişti, care pun un diagnostic corect şi scutesc beneficiarii de creşterea costurilor cu reparaţiile. Mentenanţa preventivă este modalitatea optimă de protejare a investiţiei într-un sistem automat de acces.

    Reporter: Câte persoane se ocupă de service şi mentenanţă la KADRA?

    Octavian Fanea: Echipa KADRA Service este formată dintr-un colectiv de 26 de specialişti, dintre care jumătate sunt dedicaţi dezvoltării serviciilor de mentenanţă şi service. În momentul de faţă, suntem pregătiţi pentru a asigura astfel de servicii tehnice la nivel naţional, prin echipele proprii şi o reţea puternică de parteneri locali. Obiectivul nostru este de a asigura buna funcţionare a soluţiilor de acces KADRA în condiţii de siguranţă şi confort, conform normativului EN16005 şi extinderea duratei de viaţă a produselor prin mentenanţă preventivă. Echipa tehnică este în dezvoltare, planul fiind să creştem colectivul KADRA Service prin recrutarea de ingineri şi tehnicieni, iar până la finele anului să ajungem la peste 32 de colegi.

    Reporter: Câte contracte de service şi/sau mentenanţă onorează, în medie, KADRA într-un an?

    Octavian Fanea: Divizia de Service KADRA gestionează la nivel naţional peste 200 de contracte de mentenanţă, iar lucrul îmbucurător este că numărul e în creştere în ultimii ani. Aceasta demonstrează o maturizare a pieţei din România în raport cu serviciile tehnice care prelungesc durata de exploatare. Iar succesul nostru este reprezentat de certificarea că serviciile tehnice ale KADRA sunt apreciate şi căutate de beneficiari.

    Reporter: Ce clienţi sunt incluşi în portofoliul diviziei KADRA Service şi Mentenanţă?

    Octavian Fanea: Ne bucurăm de încrederea multor clienţi care apelează cu fidelitate la KADRA Service, marea majoritate fiind companii cu un business puternic în România. Ne place abordarea profesionistă şi atentă pentru siguranţa şi confortul utilizatorilor lor, fie că este vorba de angajaţi sau de clienţii care le trec pragul. Aş aminti aici câţiva clienţi, pentru că avem o relaţie frumoasă şi împreună am găsit soluţii de personalizare a planului de servicii tehnice conform nevoilor şi bugetului lor: Arabesque la nivel naţional, Interparking, Cora, City Mall Constanţa, Veranda Mall, Shoping City Suceava, IPSO la nivel naţional şi mulţi alţii.

    Reporter: Care sunt sectoarele ce apelează cel mai frecvent la serviciile de mentenanţă şi service ale KADRA?

    Octavian Fanea: Avem o dedicare deosebită pentru sectorul medical, unde considerăm că serviciille noastre de mentenanţă şi service sunt necesare şi binevenite pentru a asigura funcţionarea în siguranţă şi fără oprire a uşilor de spital (săli de operaţii, gestionare flux medical, acces în clădire şi laboratoare, radiologie şamd). Un exemplu frumos de colaborare îl avem cu Institutul Clinic Fundeni, unde întreţinem 50 de uşi automate care sunt în grija noastră de peste trei ani şi unde am intervenit fără oprire, inclusiv în perioadele cele mai grele din timpul pandemiei de Covid.

    Reporter: Care sunt beneficiile încheierii unui contract de service şi mentenenţă cu KADRA?

    Octavian Fanea: Dacă e să sintetizez în doar câteva cuvinte, un contract de service şi mentenenţă cu KADRA înseamnă mai puţine bătăi de cap pentru beneficiari, confort pentru utilizatori şi protejarea investiţiei - adică mai puţini bani cheltuiţi pe reparaţii şi întreţinere. De la maşini de intervenţie şi echipamente de diagnostic, service şi mentenanţă la echipe mobile de service formate din tehnicieni specializaţi, care ajung rapid oriunde este nevoie de ele în ţară, KADRA oferă opţiuni avantajoase de planuri de service adaptate necesităţilor clienţilor săi - adică personalizate conform nevoilor şi bugetului.

    În unele situaţii, defectarea unui sistem de acces înseamnă bani pierduţi. Am optimizat operativitatea echipelor noastre pentru prevenirea unor astfel de situaţii. Avem acces rapid la informaţii tehnice şi piese de schimb. Clienţii nu trebuie să aştepte până vin piesele, pentru că avem asigurat permanent un stoc minim. În plus, toţi cei care apelează la serviciile KADRA de service şi mentenanţă beneficiază de garanţie a lucrărilor.

    Reporter: Care sunt obiectivele diviziei KADRA de Service şi Mentenanţă pentru următorii trei ani?

    Octavian Fanea: Obiectivul KADRA Service este să rezolve optim şi promt nevoia clienţilor săi de servicii de mentenanţă şi service pentru soluţii de acces pietonal sau pentru vehicule, iar estimarea noastră este că valoarea businessului se va dubla în următorii trei ani. Acest lucru se datorează numărului de proiecte în creştere, dar şi faptului că tot mai mulţi beneficiari şi utilizatori înţeleg avantajele încheierii unui contract de mentenanţă: continuitate şi confort pentru utilizatori în funcţionarea soluţiilor de acces, siguranţă în exploatare şi creşterea duratei de viaţă a produselor.

    Reporter: Mulţumesc!

    Cu o experienţă de 28 de ani, KADRA este singura companie din România care oferă soluţii tehnice integrate de inginerie şi management al căilor de acces. Fie că este vorba de soluţii de automatizare a uşilor, porţilor şi ferestrelor, de managementul parcărilor (Parkomatic) sau de sisteme automate de evacuare a fumului, KADRA este primul one-stop-shop care pune la dispoziţie toate soluţiile şi sistemele de acces pentru clădiri rezidenţiale, industriale, pentru unităţi medicale, spaţii urbane şi locuinţe individuale.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional